Több mint 3 millió éves matrica jár le január 31-én, a hónap utolsó napjáig kell megújítani a mentességeket és kedvezményeket is.

Csak szigorú közlekedésbiztonsági intézkedésekkel, például lakott területen 30 km/h-s sebességkorlátozással szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Unióban.
Az uniós közutak biztonságáról szóló, szerdán 615 szavazattal, 24 ellenszavazat és 48 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalás megjegyzi: minden évben mintegy 22.700-an halnak meg, 120.000-en pedig súlyosan megsérülnek az utakon. A halálozási arány folyamatos csökkenése az utóbbi években leállt, és az Uniónak nem sikerült megvalósítani azt a célját, hogy 2010 és 2020 között a felére szorítsa le a halálos közlekedési balesetek számát: azok csak 36 százalékkal csökkentek - számol be az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodája.
A legutóbbi adatok szerint az utak továbbra is Svédországban a legbiztonságosabbak (egymillió lakosra 18 halálos baleset jut), míg 2020-ban Romániában jelentették a legmagasabb halálozási arányt (85 halálos baleset egymillió lakosra vetítve). Az uniós átlag 42 halálos baleset millió lakosonként, a magyar adat ennél kicsit magasabb (46 halálesettel), de csökkenő tendenciát mutat.
Sebességkorlátozás, ittas vezetés
A halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, emelik ki a képviselők. A Bizottságnak ezért ajánlásokat kellene megfogalmaznia azzal kapcsolatban, hogy a járművek sebessége hogyan korlátozható biztonságos szintre, például legfeljebb 30 km/h-ra lakott területen és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros. Ezen felül minden orszában zéró toleranciát vezetnének be a sofőrök alkoholfogyasztásával kapcsolatban, megjegyezve, hogy az összes halálos közlekedési baleset negyedénél az alkohol is szerepet játszik.
Mobilozás, ösztönzők
A képviselők javasolják, hogy a Bizottság vezettesse be a mobil- és elektronikus eszközökbe a „biztonságos vezetési módot”, amely korlátozná a vezetők figyelmét elvonó üzeneteket. Emellett adókedvezményekkel és vonzó biztosítási konstrukciókkal kellene támogatni a legmagasabb biztonsági normáknak megfelelő járművek megvásárlását és használatát, mondják a képviselők.
Bírságból befektetések
A képviselők több, a közútbiztonságra és a baleseti gócpontokra fókuszáló beruházást szeretnének látni. Felszólítják a tagállamokat, hogy hozzanak létre olyan nemzeti közútbiztonsági alapokat, amelyek a közúti bírságokból befolyó összegeket közlekedésbiztonsági projektekbe irányítanák.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az uniós közlekedésbiztonság-politika következő lépéseinek megfelelő végrehajtására a képviselők szerint létre kellene hozni egy európai közúti közlekedési ügynökséget, amely a fenntartható, biztonságos és okos közlekedésen dolgozna.
Elena Kuntura (The Left, Görögország) jelentéstevő szerint: „Az európaiak már régóta kénytelenek együttélni azzal, hogy elfogadhatatlanul sokan halnak meg az utakon. Ha a tagállamok elkötelezik magukat amellett, hogy javítják az utak biztonságát, és emellé megfelelő politikai akaratot és elegendő forrást is állítanak, akkor megvalósítható az a cél, hogy 2030-ra megfelezzük a halálos áldozatok számát. Tudjuk, hogy mi okozza a halálos baleseteket, ezért felszólítjuk a Bizottságot, hogy támogassa például az alacsonyabb, különösen a lakott területen érvényes 30 km/h-s felső sebességhatár bevezetését, gyorsítsa fel a váltást más közlekedési eszközökre, és járuljon hozzá egy európai közúti közlekedési ügynökség létrehozásához."
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
-
Visszatér a korábbi slágertermék: újra elérhető tőke- és hozamvédett befektetési alap a piacon
Fenntartható élelmiszergazdaság és energetika felpörgése akár 20 százalék hozamot is adhat 5 év alatt az OTP-nél.
-
Újra eljött a bankbetétek ideje?
Már 10 százalék feletti lekötött betét is van a piacon – a MagNet értékelte a helyzetet.
- Meghökkentő módon zöldítenék Budapestet, 50 millió forint jut rá
- Az olasz elnökkel tárgyalt Novák Katalin
- A nap meglepetése az angol futballban: Jorginho közel az Arsenalhoz
- A Bayern München és a manchesteri kapcsolatok
- Orosz külügyminiszter: egyáltalán nem Ukrajnáról van szó
- Minden vagyonnyilatkozat célba ért
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


