gy 72 éves brit turista súlyos sérüléseket szenvedett Romániában, miután egy medve megtámadta.
Csak szigorú közlekedésbiztonsági intézkedésekkel, például lakott területen 30 km/h-s sebességkorlátozással szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Unióban.
Az uniós közutak biztonságáról szóló, szerdán 615 szavazattal, 24 ellenszavazat és 48 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalás megjegyzi: minden évben mintegy 22.700-an halnak meg, 120.000-en pedig súlyosan megsérülnek az utakon. A halálozási arány folyamatos csökkenése az utóbbi években leállt, és az Uniónak nem sikerült megvalósítani azt a célját, hogy 2010 és 2020 között a felére szorítsa le a halálos közlekedési balesetek számát: azok csak 36 százalékkal csökkentek - számol be az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodája.
A legutóbbi adatok szerint az utak továbbra is Svédországban a legbiztonságosabbak (egymillió lakosra 18 halálos baleset jut), míg 2020-ban Romániában jelentették a legmagasabb halálozási arányt (85 halálos baleset egymillió lakosra vetítve). Az uniós átlag 42 halálos baleset millió lakosonként, a magyar adat ennél kicsit magasabb (46 halálesettel), de csökkenő tendenciát mutat.
Sebességkorlátozás, ittas vezetés
A halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, emelik ki a képviselők. A Bizottságnak ezért ajánlásokat kellene megfogalmaznia azzal kapcsolatban, hogy a járművek sebessége hogyan korlátozható biztonságos szintre, például legfeljebb 30 km/h-ra lakott területen és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros. Ezen felül minden orszában zéró toleranciát vezetnének be a sofőrök alkoholfogyasztásával kapcsolatban, megjegyezve, hogy az összes halálos közlekedési baleset negyedénél az alkohol is szerepet játszik.
Mobilozás, ösztönzők
A képviselők javasolják, hogy a Bizottság vezettesse be a mobil- és elektronikus eszközökbe a „biztonságos vezetési módot”, amely korlátozná a vezetők figyelmét elvonó üzeneteket. Emellett adókedvezményekkel és vonzó biztosítási konstrukciókkal kellene támogatni a legmagasabb biztonsági normáknak megfelelő járművek megvásárlását és használatát, mondják a képviselők.
Bírságból befektetések
A képviselők több, a közútbiztonságra és a baleseti gócpontokra fókuszáló beruházást szeretnének látni. Felszólítják a tagállamokat, hogy hozzanak létre olyan nemzeti közútbiztonsági alapokat, amelyek a közúti bírságokból befolyó összegeket közlekedésbiztonsági projektekbe irányítanák.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az uniós közlekedésbiztonság-politika következő lépéseinek megfelelő végrehajtására a képviselők szerint létre kellene hozni egy európai közúti közlekedési ügynökséget, amely a fenntartható, biztonságos és okos közlekedésen dolgozna.
Elena Kuntura (The Left, Görögország) jelentéstevő szerint: „Az európaiak már régóta kénytelenek együttélni azzal, hogy elfogadhatatlanul sokan halnak meg az utakon. Ha a tagállamok elkötelezik magukat amellett, hogy javítják az utak biztonságát, és emellé megfelelő politikai akaratot és elegendő forrást is állítanak, akkor megvalósítható az a cél, hogy 2030-ra megfelezzük a halálos áldozatok számát. Tudjuk, hogy mi okozza a halálos baleseteket, ezért felszólítjuk a Bizottságot, hogy támogassa például az alacsonyabb, különösen a lakott területen érvényes 30 km/h-s felső sebességhatár bevezetését, gyorsítsa fel a váltást más közlekedési eszközökre, és járuljon hozzá egy európai közúti közlekedési ügynökség létrehozásához."
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Szánthó Miklós: a békepárti és szuverenista erők összehozása a cél
- A vásárlók indítottak terheléses "támadást" a FoxPost automatái ellen
- Sötét jövőképet fest az IMF a világgazdaságról
- Orbán Viktor: „Alexandra jól halad”
- Új ruhába öltöztetik Szoboszlai Dominikot, és nem is kevésért
- Június közepétől fizet osztalékot a részvényeseinek az Opus