Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Mivel Izrael a világ egyik legintenzívebben átoltott országa, így valószínűsíthető, hogy azon államok egyike lesz, ahonnan a leghamarabb kezdnek el utazni. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint 2020-ban az izraeli turisták 90%-a Budapestet kereste fel, a vendégek több mint 60%-a a 18-44 éves korosztályból került ki.
Az izraeli látogatók körében általános tendencia, hogy az egyre fiatalabb generációk is felfedezik hazánk, de különösen Budapest látnivalóit. Tavaly az Izraelből ideutazók egyharmada a 18-34 évesek közül került ki, de közel ugyanilyen arányú (32%) volt a 35-44 éves korosztályt képviselők száma is. Az izraeli turisták körében Budapest mellett Debrecen volt az egyik legnépszerűbb úti cél, ahol a közvetlen repülőjáratnak köszönhetően évről évre nő az Izraelből érkező vendégek száma.
2020-ban a világjárvány miatt a turisták elsősorban az év elején, kisebb mértékben pedig a nyári hónapokban érkeztek hazánkba. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a vendégek 75%-a belvárosi szállodákban szállt meg, és csupán 25%-uk választott más szálláshelyet. 2020-ban Izrael a 17. helyen állt a magyarországi küldőpiacok rangsorában, az onnan érkező vendégek 75 ezer vendégéjszakát töltöttek hazánkban.
A legtöbbet a 35-44 év közöttiek költöttek szállásra, ők több mint 400 millió forintot hagytak tavaly a magyar szálláshelyeken, vagyis naponta 17,5 ezer forintot fizettek ki szállásdíjra. A 25 év alattiak körében népszerűek voltak a magánszálláshelyek, amelyekért éjszakánként 9 ezer forintot fizettek. A mobilcella adatok alapján az is elmondható, hogy az itt töltött 3-4 nap alatt az izraeli vendégek főképp a fővárosi zsidónegyed ikonikus látnivalóit és a Kazinczy utca vendéglátóhelyeit fedezték fel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








