Varsóban nevetségesen olcsó a reptéri transzfer: egy 10 kilométeres fuvar mindössze 2850 forintból megúszható.

Mivel Izrael a világ egyik legintenzívebben átoltott országa, így valószínűsíthető, hogy azon államok egyike lesz, ahonnan a leghamarabb kezdnek el utazni. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint 2020-ban az izraeli turisták 90%-a Budapestet kereste fel, a vendégek több mint 60%-a a 18-44 éves korosztályból került ki.
Az izraeli látogatók körében általános tendencia, hogy az egyre fiatalabb generációk is felfedezik hazánk, de különösen Budapest látnivalóit. Tavaly az Izraelből ideutazók egyharmada a 18-34 évesek közül került ki, de közel ugyanilyen arányú (32%) volt a 35-44 éves korosztályt képviselők száma is. Az izraeli turisták körében Budapest mellett Debrecen volt az egyik legnépszerűbb úti cél, ahol a közvetlen repülőjáratnak köszönhetően évről évre nő az Izraelből érkező vendégek száma.
2020-ban a világjárvány miatt a turisták elsősorban az év elején, kisebb mértékben pedig a nyári hónapokban érkeztek hazánkba. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a vendégek 75%-a belvárosi szállodákban szállt meg, és csupán 25%-uk választott más szálláshelyet. 2020-ban Izrael a 17. helyen állt a magyarországi küldőpiacok rangsorában, az onnan érkező vendégek 75 ezer vendégéjszakát töltöttek hazánkban.
A legtöbbet a 35-44 év közöttiek költöttek szállásra, ők több mint 400 millió forintot hagytak tavaly a magyar szálláshelyeken, vagyis naponta 17,5 ezer forintot fizettek ki szállásdíjra. A 25 év alattiak körében népszerűek voltak a magánszálláshelyek, amelyekért éjszakánként 9 ezer forintot fizettek. A mobilcella adatok alapján az is elmondható, hogy az itt töltött 3-4 nap alatt az izraeli vendégek főképp a fővárosi zsidónegyed ikonikus látnivalóit és a Kazinczy utca vendéglátóhelyeit fedezték fel.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


