A hidegpárna miatt napokig marad a szürkeség, a karácsony pedig az átlagosnál melegebb lehet.
A beutazási korlátozások, illetve a kereskedelmi szálláshelyekre vonatkozó, a járvány megfékezését célzó védelmi intézkedések hatására a belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma 66%-kal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 74%-kal csökkent. A megfigyelt mutatók csökkenése még jelentősebb a járvány kitörése előtti időszakhoz viszonyítva, a vendégéjszakák száma 2019 azonos időszakához képest 89%-kal lett kevesebb. Az előző hónaphoz mérten a belföldi vendégéjszakák száma 14 ezerrel nőtt.
2021. márciusban az előző év azonos hónapjához képest a belföldi vendégek száma 76, a vendégéjszakáké 66%-kal lett kisebb. A vendégszám 42 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 136 ezer volt. Az éjszakák 62%-át szállodákban töltötték, ahol a csökkenés mértéke 71%-os volt. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken az előző év márciusi forgalom valamivel több mint fele (59, illetve 55%-a) jelentkezett. A visszaesés a Balatoni turisztikai régiót érintette leginkább.
A külföldi vendégek száma 79, a vendégéjszakáké 74%-kal esett vissza. A szálláshelyekre érkezett 24 ezer vendég 88 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek nagy része szállodában szállt meg, ennek ellenére az ott eltöltött éjszakák száma 23%-ra csökkent 2020 márciusához képest. A legnagyobb mértékű (95, illetve 82%-os) csökkenés a Balatoni turisztikai régióban, illetve Budapesten történt. Az összes bruttó árbevétel folyó áron 70%-kal (4,5 milliárd forintra) esett vissza.
2021. márciusban 1208 kereskedelmi szálláshely, köztük 483 szálloda és 523 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében. Az összes vendégéjszaka 61%-át a belföldi vendégek töltötték el.
2021. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyek 86%-kal kevesebb, összesen 579 ezer vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 82, a külföldiek 90%-kal kevesebb (374 ezer, illetve 205 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 87%-kal csökkent, és 11,1 milliárd forintot tett ki.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







