A legendás Gundel étterem után a történelmi Centrál Kávéház is újraéledt 2022-ben.
Az Európai Unió turisztikai szálláshelyein töltött vendégéjszakák száma a koronavírus okozta járvány miatt 1,4 milliárdra csökkent tavaly, ami 52 százalékkal marad el az előző évben feljegyzett adatoktól - derült ki az Európai Unió luxembourgi székhelyű statisztikai hivatalának hétfőn közzétett jelentéséből. Az Eurostat összefoglalója szerint 2020-ban az idegenforgalom a koronavírus-járvány által leginkább érintett ágazatok közé tartozott, főként a járvány visszaszorítására bevezetett utazási korlátozások miatt. Viszont egyes országokat jobban megvágott a járvány, mint másokat - köztük Magyarországot is.
A vendégéjszakák száma az összes uniós tagállamban csökkent az előző évhez képest. Közöttük Ciprus, Görögország és Málta volt a leginkább érintett, esetükben a visszaesés meghaladta a 70 százalékot. A legkevésbé érintettek között Hollandia és Dánia szerepelt, ezek az országok kevesebb, mint 35 százalékos csökkenést jelentettek. Az uniós statisztikai hivatal grafikonja
Az előző évhez képest tavaly a külföldi látogatók által eltöltött éjszakák száma átlagosan 68 százalékkal, míg a belföldi turisták vendégéjszakáinak száma átlagosan 38 százalékkal esett vissza az uniós tagállamokban. Tavaly mindössze három olyan uniós ország volt, ahol a helyi lakosok több fizetős szálláshelyet vettek igénybe saját hazájukban, mint a külföldi látogatók. Szlovéniában a helyiek 33 százalékkal, Máltán és Cipruson 15 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek turisztikai szálláshelyen tavaly 2019-hez képest. Ezzel szemben
A külföldi turisták által eltöltött vendégéjszakák számának legjelentősebb, több mint 80 százalékos csökkenését Ciprus és Románia, a legkevesebbet (44 százalék) Ausztria jelentette - emelte ki jelentésében az uniós statisztikai hivatal.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml