A szerdai katasztrófavédelmi művelet egy 7,2-es erősségű földrengést volt hivatott szimulálni a sziget székhelyének, Heraklion városának partjai előtt.
A taxisok szerint még ideiglenesen sem szabad rendeleteket hozni társadalmi egyeztetés nélkül - a biciklisek szerint viszont nincs más út, mint a bátor cselekvés.
A Budapest TE meg ÉN podcast műsorvezetői - Veress Dóra és Gellért Gábor - ezúttal a főváros közlekedéséről beszélgetnek Metál Zoltánnal, az Országos Taxis Szövetség elnökével és Halász Áronnal, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettesével, szóvivőjével. Két sarkos vélemény ütközik egymással, cél a megoldás.
Budapest közlekedése változtatásokra szorul - ez tény. A belváros élhetetlen, fuldoklik a kipufogógőzben, a zajszint az esti órákban is igen magas. A változtatások azonban mindig fájdalmasan érintik a közlekedőket, kényelmetlenségeket okoznak, és olyan áldozatokat követelnek meg a közlekedőktől, amelyekről szívesen beszélgetünk, de nem szívesen hozzuk meg őket.
Budapesten - a pandémia miatti forgalomcsökkenést kihasználva - ideiglenesen új biciklisávokat hozott létre a Fővárosi Önkormányzat. Ráadásul ezeket fontos utakon tette, amelyeken eddig is mindennaposak voltak a több órán át tartó dugók.
Metál Zoltán szerint - bár igaz, hogy hangsúlyozták a változtatások ideiglenességét - a döntéseket társadalmi egyeztetés nélkül hozták meg. A taxisok sok problémát látnak. Az Üllői út megoldásait például balesetveszélyesnek gondolják. A kihelyezett betontömbök már okoztak baleseteket.
Szerinte a biciklisávok helyett olyan buszsávokat kellene létrehozni, ahol a buszok mellett a kerékpárosok, motorosok, taxisok és segédmotorosok is közlekedhetnek. Azt gondolja, hogy a kerékpárosok és a rendelet alkotói sok haragost szereztek az elmúlt hetekben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ingyenes P+R parkolók és kedvezményes, profi tömegközlekedés nélkül nem lehet változtatni. Halász Áron szerint a képlet egyszerű: az emberek szeretnének eljutni A pontból B pontba, és ehhez a megfelelő közlekedési eszközt akarják kiválasztani. Eddig a kerékpározás lépéshátrányban volt. Ha ezen változtatunk, sokkal többen fogják a biciklit választani.
A Magyar Kerékpárosklub készített egy reprezentatív felmérést az országban. Eszerint az emberek 67 százalékának van arra lehetősége, hogy a kerékpár mellett döntsenek. Sokan azonban nem mernek elindulni, egyrészt az autóforgalom, másrészt az utak állapota miatt.
Az új biciklisávok kipróbálása szerinte előremutató döntés. Sok kerékpáros használja az utakat, de ez kevésbé látszik, hiszen a piros lámpánál álló 2-3 bicikli nem annyira impozáns látvány, mint ugyanannyi ott várakozó autó. Eddig a körúton 2 sávban álltak az autók, most egy sávban állnak. Az emberek ugyanazt élik át, csak kevesebb autóval.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke
- Újabb őrizetbevétel Németországban: egy EP-képviselő asszisztense dolgozhatott Kínának
- Hosszú évek óta bujkált a rendőrök elől, a XI. kerületben elfogták
- Kutyapárti panasz a Hegyvidéken: "a DK indult rá az országra, jobb lenne, ha mással foglalkozna"