Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START Zrt. által üzemletetett FLIRT típusú villamos motorvonatok flottamodernizációs projektjét.
A BKV metrós szakszervezete szerint a 3-as vonalon lévő 70 kilométernyi sínből 50-et ki kellene cserélni, egyúttal fel kellene újítani a sínlekötéseket is, hogy a teljes rekonstrukció 2016-os dátumáig biztosan működjön a vonal.
Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az MTI-nek szerdán elmondta, hogy eddig 600 méter sínt cseréltek ki, ebben az évben 10-20 kilométer cseréjét tervezik, rövid időn belül pedig 2,5 kilométer új sín beépítése van tervben, de ezzel az ütemmel nem húzható ki a 2016-ban tervezett felújításig az üzemelés. Egy váltó- vagy pályahiba miatt előfordulhat, hogy hosszabb időre le kell állítani a szerelvények közlekedését, ha nem sikerül rövid időn belül nagyobb felújítást végezni a vonalon.
A BKV a MÁV és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakértőivel minden este ultrahangos vizsgálatnak veti alá a sínszálakat, éjjelente pedig egy-egy szakaszt a pályaőrök gyalog járnak be, akik a sínek mellett a sínkötések állapotát is vizsgálják. Sebességkorlátozások most is vannak, az automata szerelvények közlekedését korábban biztosító, Magyarország legmodernebb vonatbefolyásoló rendszerét emiatt nem tudják használni a vonalon.
A szakszervezeti vezető becslése szerint egy, a 2-es metróéhoz hasonló felújítás a 3-as vonalon 100 milliárd forintba kerülne. Hozzátette: az Alstom Metropolisok folyamatos üzembe állításával a jobb állapotú szovjet szerelvényeket a 3-as vonalra állíthatják be, de kérdés, hogy az automata üzemmódot biztosító fedélzeti berendezést érdemes-e telepíteni rájuk. Egy rossz metrószerelvényt félre lehet állítani, de ahol nincs sín, ott semmilyen vonat nem tud közlekedni - mondta Gulyás Attila arra utalva, hogy az infrastruktúra rosszabb állapotban van, mint a szerelvények.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hatályon kívül helyezték Harvey Weinstein nemi erőszakos ítéletét
- A világ élvonalában a Richter – döntöttek az osztalékról
- Nagy Márton személyesen is tolmácsolta a kormány ultimátumát
- Női holttestet találtak az egyik szentesi utcán – leszúrhatták
- Három kínai űrhajós vette célba a Mennyei Palotát
- Megújul Horvátország légiereje