Az elmúlt napok eseményei is igazolják, hogy a nyári gumiabroncs használata csak problémát okoz a közúti közlekedésben résztvevők számára. A téli gumiabroncs kifejezetten ajánlott a hideg hónapokban, azaz novembertől március végéig, bármilyen utakon is vezessünk!
Tévhit, hogy a téli gumiabroncsot csak havazás esetén szükséges felszerelni. Mind tudományos, mind szakmai érvek alátámasztják, hogy érdemes már olyan időjárási viszonyok között is a téli abroncsokat felrakatni, amikor a hőmérséklet tartósan 7 Celsius-fok alá süllyed.
Mindennek az az egyszerű oka van, hogy a téli gumiabroncs a lamelláknak köszönhető jobban tapad, így a téli időjárásban a lehető legbiztonságosabb közlekedést teszi lehetővé. A hosszanti és oldalirányú mély mintaárkok kivetik magukból a havat és biztosítják a jó vízelvezetést a havas, sáros, latyakos, vagy jeges és jégkásás utakon. A nyárinál lágyabb gumikeverék emellett a hideg, 7 Celsius fok alatti aszfalton sem válik merevvé, hanem rugalmas marad, és így az elvárt tapadást nyújtja.
A havazás, és a vele járó közlekedési akadályok megérkezésével különösen fontos, hogy mindenki betartsa a téli gumiabroncs használatára vonatkozó ajánlásokat. Több koccanásos, és súlyos, emberéletet követelő baleset is történt az elmúlt hetekben, melyek közül többnél is a téli gumiabroncsok hiánya okozta a balesetet. A Magyar Gumiabroncs Szövetség éppen ezért hangsúlyozza, hogy a téli gumiabroncsok felszerelése életeket menthet. Komolyabb havazás esetén pedig a hólánc használata is ajánlott.
A hazai közlekedésben nemcsak a személygépkocsik, hanem - a tapasztalatok szerint - a buszok, teherautók és a kamionok gumiabroncsainak téli kondicionálása sem megfelelő. Vagy nem jut ezekre a járművekre megfelelő téli gumiabroncs, vagy úgynevezett "négyévszakos" abroncsokat használnak, leginkább költségkímélő okok miatt. A négyévszakos abroncsok sem a nyári, sem a téli útviszonyok esetén nem biztosítanak maximális biztonságot, és folyamatos, csere nélküli, ezáltal erőltetett használatuk gyorsabb és erősebb kopáshoz vezet, amely ismét balesetveszély forrását jelenti.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








