Az Európai Bizottság elmúlt hetekben Budapestre látogató tagjai megerősítették, hogy nem egyeznek bele a dugódíj törlésébe, de még a halasztásába sem - írja a Népszabadság.
A behajtási díjat legkésőbb 2015-ig - az uniós támogatás elszámolásának lezárásáig - be kell vezetni Budapesten. Ha a főváros mégsem tenné, akkor az unió kötelezettségi eljárást indíthat Budapest ellen, amelynek végén szerződést is bonthat. Ez a 4-es metrónak megítélt 181 milliárd forintos EU-támogatás visszafizetését vonhatja maga után, márpedig a főváros nem lenne képes a visszafizetésre.
A lap emlékeztet arra, hogy az Országgyűlés a nyár elején leszavazta a dugódíj bevezetéséről szóló indítványt. Helyette a jövő évi fővárosi költségvetésbe a 10 milliárd forintot elérő közműadó léphet, amely összeg nagyjából megegyezik azzal a feltételezett dugódíjjal, amely az első csonka évben folyt volna be.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








