A következő 2-3 évben valószínűleg nem lesz dugódíj Budapesten - hangzott el a Porfolio.hu Property Investment Forum 2012 konferencián. A 4-es metró, illetve a fonódó villamoshálózat elkészülte után azonban már érdemes beszélni a rendszer bevezetéséről. Bár a nagyobb zóna több pénzt hozna, ez azonban jókora terhet jelentene a városi, illetve agglomerációs lakosságnak. Lesznek ugyanakkor, akik semmi pénzért nem mondanának le az autózásról.
A gazdasági világválság, illetve a brutális üzemanyagárak miatt ma már igazán nagy dugók nincsenek Budapesten, így a dugódíj bevezetésének részben a bevétel növelése, részben pedig a környezet terhelésének csökkentése miatt lenne létjogosultsága" - mondta el Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. Mindezek ellenére a politikai döntéshozatal egyelőre elkaszálta a dugódíj bevezetésének lehetőségét.
A BKK vezérigazgatója szerint a következő 2-3 évben nem is várható a rendszer bevezetése. "A budapesti dugódíjnak csak akkor van létjogosultsága, ha a forgalomterhelés teljes mértékben kiváltható lesz tömegközlekedéssel. Éppen ezért, amíg nem készül el a 4-es metró, illetve nem sikerül felfejleszteni a fővárosi villamoshálózatot (fonódó villamos hálózat - a szerk.), addig nincs értelme a rendszer bevezetéséről beszélni" - mondta el Vitézy Dávid, a Porfolio.hu Property Investment Forum 2012 konferencia panelbeszélgetésén.
Pedig a nemzetközi tapasztalatok pozitívak. A dugódíj bevezetésének pozitív hatásait ecsetelve Erhart Szilárd (Kutató közgazdász, Dugódíj.hu) elmondta: a mérséklődő forgalom hatására egyértelműen csökken a városok zaj-, illetve légszennyezettsége is, s így élhetőbb terek alakulnak ki a városi lakosság számára. "Budapestnek alapvetően jó a közlekedési rendszere bár tény, hogy a gépjárműpark terén vannak még bőven elmaradások. Infrastruktúránk adottságaira pedig a dugódíj tekintetében is érdemes lenne építkezni. Főként, hogy mi vagyunk az egyetlen olyan város az unióban, akinek nemhogy lehetősége, hanem kötelezettsége van a dugódíj bevezetésére" - mondta Vitézy Dávid.
Uniós kötelezettségünknek ugyanakkor nincsenek meghatározva a pontos részletei, így az sem, hogy konkrétan mekkora lenne a fizetős zóna. Az előzetes vizsgálatok szerint ugyanakkor hamarabb térülne meg a beruházás, ha egy nagyobb zónán működtetnénk a rendszert. Pedig Vitézy szerint a rendszer beruházási költségét az Európai Bizottság hajlandó lenne finanszírozni. Szükség lenne azonban még kapacitásbővítésre, illetve a meglévő járműpark cseréjére is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 917 331 forintot 10 éves futamidőre már 6,55 százalékos THM-el, havi 214 520 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,73% a THM, míg a MagNet Banknál 6,85%; az Erste Banknál 6,91%, a K&H Banknál 6,98%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nagy kérdés ugyanakkor, a városi, illetve agglomerációs lakosság miként viszonyulna a rendszerhez. A brutális üzemanyagár ugyanis már sokakat az autó lerakására kényszerített, egy újabb teher pedig tovább terhelné a tömegközlekedési rendszert. Vannak ugyanakkor, akik vélhetően a dugódíj bevezetése után sem tennék le autójukat. Részben kényszerből, részben pedig kényelemből maradnának az autó mellett. A BKK egy eddig nem publikált tanulmánya szerint például - melyet Vitézy Dávid a Portfolio.hu konferenciáján ismertetett néhány szóban - legkevésbé a gyermekeiket iskolába szállító szülők mondanának le autóikról - 90 százalékuk továbbra is ragaszkodna a gépjárműhöz. Őket követik, akik a munkavégzés miatt képtelenek változtatni szokásaikon.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.