Nem elég, hogy a szeptemberi iskolakezdés, s a nyári szabadságolások vége minden évben megterheli a Fővárosi közlekedést, még az idei legfontosabb útfelújításokat is őszre időzítette a fővárosi önkormányzat.
Jelentős dugókat okozhatnak a főváros útjain a legfontosabb útfelújítási munkálatok. Az M3-as Körvasút sori felüljárójának felújítása miatt például a zuglói utakon már szeptember eleje óta csak lépésben lehet haladni. A Szentendrei út Mozaik utcai felüljárójának hamarosan kezdődő rendbe tétele miatt pedig az Észak-Budán közlekedők foghatják majd nap, mint nap a fejüket. Ráadásul az itteni munkálatok csak az év végén fejeződnek be - derül ki a Blikk beszámolójából.
Tovább bonyolítja a városi autósok helyzetét 4-es 6-os villamos pályájának október közepén induló átépítése is. A pótló buszoknak ugyanis buszsávot jelölnek ki, így az autók csak egy-egy sávban araszolhatnak majd a Blaha Lujza tér és a Boráros tér között. Mindezeken felül pedig még a Ferenciek terének felújítását is az idei évre ütemezték be.
A villamospálya leginkább elhasználódott szakaszainak felújítására kerül sor idén ősszel október 13-a (szombat) és november 4-e (vasárnap) között a 4-es és a 6-os villamosok vonalán az Üllői út és a Bérkocsis utca között. Ebben az időszakban a villamosjáratok megosztva, két szakaszon: a dél-budai végállomások és a Corvin-negyed M, valamint a Blaha Lujza tér M és a Széll Kálmán tér M között közlekednek. A Boráros tér H és a Blaha Lujza tér M közötti szakaszon 4-6V jelzésű villamospótló autóbuszok járnak majd, teljes vonalukon az ideiglenesen kialakítandó buszsávban. A Blaha Lujza tér és a Boráros tér között a buszsáv mindkét irányban a jobb oldali forgalmi sáv helyén kerül kialakításra, tehát a Nagykörúton három héten át az autóforgalmat is jelentősen korlátozzák, október közepétől. A legfontosabb érintett körúti kereszteződésekben, az Üllői útnál és a Baross utcánál is jelentős forgalomkorlátozásokra kell számítani. Emellett a Rákóczi út kereszteződésben és a Blaha Lujza téri Corvin áruház előtti parkolóban is változik a forgalmi rend.
Ez okozza a gigadugókat
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 129 100 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,4%, a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az UniCredit Banknál 9,7%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A felújítási munkálatokon túl számos egyéb tényező is közre játszik a dugók kialakulásában. Szakértők szerint ezen tényezők egyike a vezetői stílus. Sok esetben például csak azért alakul ki torlódás, mert a sofőrök nem elég körültekintőek az utakon, és hibás döntéseket hoznak, illetve nem informálódnak kellőképpen elindulás előtt. Illetve tovább nehezíti a helyzetet, hogy ősszel gyakoribbak az esős, borús napok, ilyenkor a szokásosnál többen ülnek autóba, mindez pedig tovább lassítja a forgalmat. Ugyanakkor veszélyesebbé is válik a közlekedés, a sofőrök bizonytalanabbak a megváltozott útviszonyok és az új forgalmi helyzet miatt.
Néhány tipikus hiba, melyet a csúcsforgalomban hajlamosak elkövetni a sofőrök, és mindez torlódáshoz vezethet:
- A gépjárművezető túl közelről vagy túl gyorsan követi az előtte levőt, majd hirtelen fékez. Emiatt a mögötte közlekedők is kénytelenek nagyobbat fékezni, és így elkezd akadozni a forgalom. Érdemes folyamatosan tartani a megfelelő távolságot és lehetőleg egyenletesen fékezni, ha szükséges. Így nemcsak a dugó enyhíthető, de az üzemanyaggal is spórolunk.
- Gyakori sávváltás. Jellemzően a gyorsabb haladás érdekében sokan többször sávot váltanak, azonban ezzel éppen, hogy lassítják a forgalmat, és komoly dugót okozhatnak maguk mögött. Nagy a kísértés, mégsem célszerű gyakran átállni a párhuzamos sávba, hosszú távon kiegyenlítődnek a különbségek, és ez nem jelent időmegtakarítást.
- Nem megfelelő tájékozódás. Előfordul, hogy a sofőr még nem ismeri az optimális útvonalat a munkahely vagy az iskola felé, és így felesleges kitérőkre kényszerül, gyakran a zsúfolt főútvonalak felé. Érdemes indulás előtt megtervezni az útvonalat. Egy GPS berendezés sokat segíthet a forgalmas, torlódásra hajlamos útszakaszok elkerülésében is.
- Szabálytalan parkolás az út szélén. Egy akár néhány perces szabálytalan megállás is komoly torlódáshoz vezethet, még ha a sofőr nem is foglalja el az egész sávot, csak fél kerékkel feláll a járdára. Minden gépjárművel közlekedő közös érdeke az ilyen magatartás kerülése, mivel amellett, hogy lassítja a forgalmat, bírságot is vonhat maga után.

Nem fogod elhinni, mit találtak a müncheni reptéren egy bőröndben: eléggé meglepődtek a biztonságiak
Repülőtéri poggyászból mentettek ki egy albínó aligátort a müncheni repülőtéren.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
- Lelőtt kínai kémlufi: Peking dühöng, fontos követelése van
- Hatalmas tűz ütött ki egy nagy török kikötőben a földrengés után – videók, légi fotó
- Hét zalaegerszegi iskolában is bombariadó van, megszólalt a rendőrség – videó
- GVH-vizsgálat indult a Wizz Air ellen
- Milák Kristóf fontos szakmai rangsor élére került
- Ez a biztonságos internetezés napja
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


