Nem elég, hogy a szeptemberi iskolakezdés, s a nyári szabadságolások vége minden évben megterheli a Fővárosi közlekedést, még az idei legfontosabb útfelújításokat is őszre időzítette a fővárosi önkormányzat.
Jelentős dugókat okozhatnak a főváros útjain a legfontosabb útfelújítási munkálatok. Az M3-as Körvasút sori felüljárójának felújítása miatt például a zuglói utakon már szeptember eleje óta csak lépésben lehet haladni. A Szentendrei út Mozaik utcai felüljárójának hamarosan kezdődő rendbe tétele miatt pedig az Észak-Budán közlekedők foghatják majd nap, mint nap a fejüket. Ráadásul az itteni munkálatok csak az év végén fejeződnek be - derül ki a Blikk beszámolójából.
Tovább bonyolítja a városi autósok helyzetét 4-es 6-os villamos pályájának október közepén induló átépítése is. A pótló buszoknak ugyanis buszsávot jelölnek ki, így az autók csak egy-egy sávban araszolhatnak majd a Blaha Lujza tér és a Boráros tér között. Mindezeken felül pedig még a Ferenciek terének felújítását is az idei évre ütemezték be.
A villamospálya leginkább elhasználódott szakaszainak felújítására kerül sor idén ősszel október 13-a (szombat) és november 4-e (vasárnap) között a 4-es és a 6-os villamosok vonalán az Üllői út és a Bérkocsis utca között. Ebben az időszakban a villamosjáratok megosztva, két szakaszon: a dél-budai végállomások és a Corvin-negyed M, valamint a Blaha Lujza tér M és a Széll Kálmán tér M között közlekednek. A Boráros tér H és a Blaha Lujza tér M közötti szakaszon 4-6V jelzésű villamospótló autóbuszok járnak majd, teljes vonalukon az ideiglenesen kialakítandó buszsávban. A Blaha Lujza tér és a Boráros tér között a buszsáv mindkét irányban a jobb oldali forgalmi sáv helyén kerül kialakításra, tehát a Nagykörúton három héten át az autóforgalmat is jelentősen korlátozzák, október közepétől. A legfontosabb érintett körúti kereszteződésekben, az Üllői útnál és a Baross utcánál is jelentős forgalomkorlátozásokra kell számítani. Emellett a Rákóczi út kereszteződésben és a Blaha Lujza téri Corvin áruház előtti parkolóban is változik a forgalmi rend.
Ez okozza a gigadugókat
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A felújítási munkálatokon túl számos egyéb tényező is közre játszik a dugók kialakulásában. Szakértők szerint ezen tényezők egyike a vezetői stílus. Sok esetben például csak azért alakul ki torlódás, mert a sofőrök nem elég körültekintőek az utakon, és hibás döntéseket hoznak, illetve nem informálódnak kellőképpen elindulás előtt. Illetve tovább nehezíti a helyzetet, hogy ősszel gyakoribbak az esős, borús napok, ilyenkor a szokásosnál többen ülnek autóba, mindez pedig tovább lassítja a forgalmat. Ugyanakkor veszélyesebbé is válik a közlekedés, a sofőrök bizonytalanabbak a megváltozott útviszonyok és az új forgalmi helyzet miatt.
Néhány tipikus hiba, melyet a csúcsforgalomban hajlamosak elkövetni a sofőrök, és mindez torlódáshoz vezethet:
- A gépjárművezető túl közelről vagy túl gyorsan követi az előtte levőt, majd hirtelen fékez. Emiatt a mögötte közlekedők is kénytelenek nagyobbat fékezni, és így elkezd akadozni a forgalom. Érdemes folyamatosan tartani a megfelelő távolságot és lehetőleg egyenletesen fékezni, ha szükséges. Így nemcsak a dugó enyhíthető, de az üzemanyaggal is spórolunk.
- Gyakori sávváltás. Jellemzően a gyorsabb haladás érdekében sokan többször sávot váltanak, azonban ezzel éppen, hogy lassítják a forgalmat, és komoly dugót okozhatnak maguk mögött. Nagy a kísértés, mégsem célszerű gyakran átállni a párhuzamos sávba, hosszú távon kiegyenlítődnek a különbségek, és ez nem jelent időmegtakarítást.
- Nem megfelelő tájékozódás. Előfordul, hogy a sofőr még nem ismeri az optimális útvonalat a munkahely vagy az iskola felé, és így felesleges kitérőkre kényszerül, gyakran a zsúfolt főútvonalak felé. Érdemes indulás előtt megtervezni az útvonalat. Egy GPS berendezés sokat segíthet a forgalmas, torlódásra hajlamos útszakaszok elkerülésében is.
- Szabálytalan parkolás az út szélén. Egy akár néhány perces szabálytalan megállás is komoly torlódáshoz vezethet, még ha a sofőr nem is foglalja el az egész sávot, csak fél kerékkel feláll a járdára. Minden gépjárművel közlekedő közös érdeke az ilyen magatartás kerülése, mivel amellett, hogy lassítja a forgalmat, bírságot is vonhat maga után.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


