Intézkedési tervet készített a 3-as metró meghibásodásaival összefüggésben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV az elektromos berendezések felülvizsgálatával megbízott TÜV Rheinland Csoport ajánlásai nyomán - tudatta a két társaság, arra reagálva, hogy az Index birtokába került vizsgálati eredmény szerint több olyan alkatrész is van a még forgalomban lévő szovjet metrókocsikon, amelyek több halálos áldozattal járó balesetet is okozhatnak. Egyidejűleg a vonatok cseréjéről is gondoskodni kell, ennek érdekében uniós fejlesztési javaslat készült, melynek elbírálása folyamatban van.
A metrószerelvények korábban bekövetkezett meghibásodásai nyomán Tarlós István főpolgármester és a Budapesti Közlekedési Központ a 3-as metróvonal biztonságos üzemeltetése érdekében a járművek elektromos rendszereire vonatkozóan átfogó vizsgálatot rendelt el a BKV-nál 2012 májusában. Az akkori döntés alapján bízta meg a BKV Európa egyik legelismertebb műszaki szakértő intézetét, a kölni központú TÜV Rheinlandot az M3-as metró szovjet gyártmányú vonatain működő elektromos berendezések átvizsgálásával, kockázatelemzésével és a szükséges ajánlások megtételével - közölte a Budapesti Közlekedési Központ, reagálva az Index hétfői cikkére. A portál birtokába került kockázatelemzés kiemeli, hogy a kocsikban vizsgált 34-féle alkatrészből 11 katasztrofális minősítést kapott.
A közlemény kiemeli: a BKV ismeri a metrójárművek műszaki állapotát, tisztában van az üzemeltetésükkel kapcsolatos kockázatokkal, amelyek a járművek túlüzemeltetésével kapcsolatosak, illetve az 50-es, 60-as évek műszaki technológiájából adódnak. A BKV az előző városvezetésnek már 2006-ban jelezte, hogy a metrók közlekedtetése rövidtávon is üzemeltetési problémákat okoz, ezért indokolt azok felújítása, illetve cseréje. A javaslatokra érdemi intézkedések nem születtek, ezért saját hatáskörben történő beavatkozásokkal, valamint külső szakértői támogatással próbáltuk csökkenteni az üzemeltetésben rejlő kockázatokat.
A járművek és a karbantartás műszaki auditálását a Budapesti Műszaki Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem végezte, a vizsgálati megállapításokat a BKV megfogadta. Az egyetemek új minősítési rendszert és szigorúbb ellenőrzési, üzemeltetési protokollokat dolgoztak ki a 30 év feletti szerelvények üzemeltetésére vonatkozóan, melyet a BKV elfogadott és alkalmaz. Ezt követően a főváros és a BKK felkérése alapján a BKV a német, kölni központú TÜV Rheinland Csoport bevonásával vizsgáltatta felül az M3-as vonalon közlekedő összes metrószerelvény-típus elektromos berendezését, hogy az elektromos füstöléseket, esetleges tűzeseteket megelőzze. A vizsgálat célja a járművek tűzzel és füsttel járó meghibásodásainak elemzése, a villamos berendezések, készülékek, vezetékek tűz keletkezése szempontjából értékelhető állapotának felmérése, a szigetelési, szigetelés elöregedési vagy egyéb hiba miatti villamos zárlat keletkezésének vizsgálata, valamint az esetleges konstrukciós hibák felderítése volt.
A TÜV által készített jelentés alapján tovább pontosították a nagyon kis valószínűségű, de esetleges rendkívüli eseményhez vezető meghibásodások beazonosítását: a TÜV ajánlásai alapján elkészült intézkedési terv keretében a javasolt lépéseken a BKV műszaki szakemberei jelenleg is dolgoznak. A forgalomba adott járművek csak alapos átvizsgálást követően végezhetnek személyszállítási tevékenységet, amely garantálja a biztonságos üzemeltetésüket.
Ahogyan azt Tarlós István főpolgármester már a 2012. május 14-i sajtótájékoztatóján is jelezte, több azonnali lépést is meg kell tenni a metró biztonságos üzemeltetése érdekében. Az akkori intézkedéseknek megfelelően készült el a TÜV Rheinland bevonásával készült jelentés is.
2012-ben több mint 500 millió forint beruházási forrást biztosít a Fővárosi Önkormányzat a BKK-n keresztül a 3-as metró infrastrukturális állapotainak javítására. A korábbi intézkedések nyomán elvégzett ultrahangos vágányfelmérés alapján az idei évben 600 méter hosszon végezték el a metró legkritikusabb szakaszain a vágányok cseréjét, amellyel a sebességkorlátozások egy része megszüntethetővé vált. A vizsgálatok alapján 2013-ban további 35 kilométernyi síncsere válik szükségessé - teszik hozzá.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Fővárosi Önkormányzat és a BKK kérése nyomán a BKV fokozta a tűzvédelmet az M3-as metró vonalán. Már 2011-ben elvégezték a szerelvények tűzvédelmének fejlesztését, automatikus tűzérzékelő, jelző- és oltórendszer került kiépítésre; 2012-ben az állomások tűzvédelmét fejlesztettük a tűzoltóság igényeinek is jobban megfelelő, nagyobb teljesítményű tűzivíz-rendszer, oltóhálózat kialakításával.
A TÜV Rheinland bevonásával készített teljes vizsgálati anyagról a BKV Zrt. Igazgatósága október 26-án tárgyal, már az intézkedési terv teljesülésének első tapasztalataival együtt.
A Főváros Közgyűlés 2011. január 31-én döntött arról, hogy a 3-as metró felújítását célzó európai uniós projektjavaslatot elő kell készíteni és ezzel a feladattal a frissen létrejött BKK-t bízta meg. A Budapesti Közlekedési Központ a közgyűlés döntésének eleget tett, és a szükséges dokumentumok elkészítésével 2011 áprilisában hivatalosan benyújtotta a kiemelt projektjavaslatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség részére. A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV bízik abban, hogy a felújítást követően biztonságosabbá, megbízhatóbbá válik az észak-déli metróvonal közlekedése, illetve csökkenhet az üzemzavarok száma, addig is pedig mindent elkövetnek a régi szerelvények üzembiztonsága érdekében, megfogadva a német szakértőintézet javaslatait is - olvasható a közleményben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


