15 °C Budapest

Figyelem! Hétfőtől fontos változás a pesti közlekedésben

Pénzcentrum
2012. szeptember 28. 13:45

Október 1-jétől számos vonalon új menetrendet vezet be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), melynek keretében a fővárosban több vonalon sűrűsödnek a járatok, illetve módosulnak az indulási időpontok.

A változások egy menetrendi csomag első lépései, így további vonalakon várhatóak a közeljövőben fejlesztő és átcsoportosító jellegű menetrendi változások. A változások eredményeként összességében nem változik a budapesti tömegközlekedés teljesítményszintje, azonban az erőforrásokat a kihasználatlanabb vonalakról a zsúfoltabb járatokra csoportosítja át a BKK több városrészben.

2012. október 1-jétől az alábbiak szerint változik a közlekedési rend:

  • A H5-ös hév vonalon, késő este, a jelenlegi 10-30 perces követés helyett ütemes 20 percenként közlekednek a vonatok, tehát a 23:08 és 23:48 közötti időszakban, 23:18 helyett 23:28-kor indul majd szerelvény a Batthyány térről. A módosítás érinti a hév szerelvényekhez csatlakozó autóbuszokat is, így a 218-as és 243-as autóbuszok utolsó járatai a Szentlélek térről és Békásmegyerről 10 perccel később indulnak.
  • A budai hegyvidék fontos vonala, a 8-as autóbusz munkanaponként este 20 óra után jelentős kihasználtsággal, több esetben zsúfoltan közlekedik, ezért új menetrend lép életbe októbertől. Ennek értelmében munkanapokon este egészen 22:18-ig 20 helyett 10 percenként közlekednek az autóbuszok a Belvárosból.
  • A szintén nagy forgalmú 21-es, 21A autóbuszok vonalán a Széll Kálmán tér M és a Normafa közötti szakaszon, munkanapokon délelőtt, valamint hétvégén napközben, a kirándulóforgalom idején, a 21A járatok gyakoribb indításával biztosítják a magas kihasználtság csökkentését. Ezekben az időszakokban 6 helyett 5 percenként indulnak közös kínálattal a 21 és 21A jelzésű autóbuszok. Változik továbbá a Normafa és Csillebérc közötti közlekedés is, a késő esti, kisforgalmú időszakban a 21-es járatok 20 helyett 30 percenként közlekednek csak tovább Csillebércre, a Széll Kálmán tér M és a Normafa között azonban megmarad a 10 perces közös követési idő.
  • A Pesterzsébet gerincvonalát alkotó 23-as és 23E autóbuszokon a reggeli csúcsforgalmi időszak végén jelentős zsúfoltságot tapasztaltunk, így a 23-as járatok a reggeli csúcsidő végén és utána, 7.30-tól 10:00 óráig gyakrabban indulnak. A 23-as járaton más időszakokban is tapasztalható zsúfoltság, ezért Pesterzsébet közlekedésében további változásokat terveznek a közeljövőben.
  • A rákospalotai 25-ös és 225-ös autóbuszok utasforgalma az utóbbi években enyhe csökkenést mutat. Ezért a reggeli csúcsidőszakban a 25-ös 6-7 helyett 7-8, a 225-ös 10 helyett 12 percenként közlekedik majd. A délutáni csúcsidőszakban a 25-ös viszonylaton 7-8 perc helyett 8-9 perc, a 225-ös vonalon 15 helyett 20 perc lesz a követési idő. A két járaton tanítási szünetek idején is módosulnak a menetrendek, a reggeli csúcsidőszakban a 25-ös buszok 7-8 helyett 8-9 percenként indulnak, míg a délutáni csúcsidőszakban a 225-ös járatok 15 helyett 20 percenként közlekednek.
  • A kőbányai 28-as és 28A villamos vonalon apró menetrendi változást vezetnek be. A hétvégi temetői és piaci forgalom lecsengése után, a szombat-vasárnap délutáni időszakban korábban kezdődik a 15 perces követési időszak.
  • Az óbudai, kaszásdűlői, rómaiparti, békásmegyeri 34-es és 106-os autóbuszokat munkanapokon és szombaton napközben tapasztalható magas kihasználtság csökkentése érdekében sűrítik, 20 helyett 15 percenként közlekednek majd a járatok. A könnyen megjegyezhető menetrend érdekében vasárnap is a szombatival azonos, tehát sűrűbb, 15 perces követést biztosítanak, de a kisebb utasforgalom miatt vasárnaponként csuklós helyett szóló autóbuszokat közlekedtetnek mindkét vonalon.
  • A kissvábhegyi 39-es autóbusz utasforgalma a 21-es és 21A autóbuszok útvonalán, a Galántai utcánál 2009-ben létesített új megálló, valamint a 21-es járatok sűrítése miatt lecsökkent, ezért módosítják a menetrendjét. Hétköznap a reggeli csúcsidőszak kezdetétől az esti csúcsidőszak végéig egységesen, ütemesen 20 percenként, hétvégén pedig teljes üzemidőben 30 percenként indulnak az autóbuszok október 1-jétől.
  • A pestszentimrei, gyáli vonalcsoportban az 54-es és 55-ös autóbuszok hétvégi napokon csuklós helyett szóló járművekkel, de sűrűbben közlekednek. Hétvégén, délután az 54-es váltakozó 20-40 perces követés helyett egységesen 30, míg az 55-ös 60 helyett sűrűbben, 30 percenként közlekedik. A módosítással a két járat közös szakaszán - a Boráros tér H és Pestszentimre között - a mai 20 percesről 15 percre csökken a követési idő.
  • A budafoki 58-as autóbuszok szombaton a bevásárlóforgalom igényeihez igazodva, kora délután sűrűbben közlekednek. A Savoya Park és a Gádor utca térsége között, a 250-es járatokkal együtt tehát kb. 15 óráig az eddiginél gyakoribb, 10 percenkénti követést biztosítanak.
  • A X. - XVII. kerületi 67-es autóbuszok forgalma a rákoskeresztúri gyorsjáratok korábbi fejlesztése eredményeként lecsökkent, a rákoskeresztúri utasok többsége a korábbihoz képest több helyen megálló gyorsjáratokat választja. A forgalom átrendeződése következtében a vonalon új menetrend kerül bevezetésre. Októbertől a reggeli csúcsidőszakokban a jelenlegi 4-5 perc helyett 5, a délutáni csúcsidőszakban 6 perc helyett 7-8 percenként indulnak az autóbuszok. Tanítási szünetek idején is módosul a munkanapi menetrend, a reggeli csúcsidőszakban 6 helyett 6-7, a délutáni csúcsidőszakban 7-8 percről 8-9 percre változik a követés. Más időszakokban, napközben, hétvégén és este, valamint a csúcsidőszakok elején és végén változatlan marad a követési idő.
  • A Kispest és a XVII. kerület közötti 68-as autóbuszvonalon is a forgalom kismértékű csökkenését regisztrálta  BKK, így a vonalon új menetrend kerül bevezetésre. A reggeli csúcsidőszakokban a jelenlegi 6 perc helyett 6-7, a délutáni csúcsidőszakban 8-9 helyett ütemes 10 percenként indulnak az autóbuszok. Szombati napokon viszont sűrűbb követést vezetnek be: délelőtt a jelenlegi 10 helyett 7-8 percenként követik egymást az autóbuszok, de a vasárnapival megegyezően csuklós helyett szóló kocsik közlekednek majd a vonalon.
  • A gyáli 84E gyorsjárat üzemideje mindennap kibővül, 20 óra helyett 21 órakor indul az utolsó járat a Határ úti metróállomástól. Hétvégi napokon a 84E autóbuszok a korábbi 15 órai üzemzárás helyett jelentősen hosszabb időtartamban, 21 óráig közlekednek, javítva Gyálon belül a Deák Ferenc utca térségének közlekedési lehetőségeit. A 84E jelzésű autóbuszok üzemidő-bővítésével a hétvégi délután időszakban sűrűbb gyorsjárati kiszolgálást biztosítanak Pestszentimrének és Gyál város egészének, a Határ úti végállomástól az eddigi óránkénti 3 helyett 4 indulás lesz, egyenletes 15 perces követéssel Gyál felé.
  • A kőbányai lakótelepeket kiszolgáló 85-ös autóbusz hétvégén a zsúfoltság enyhítése érdekében sűrűbben közlekedik: szombaton délelőtt a jelenlegi 10 perc helyett 8-9, délután 10 perc helyett 7,5 percenként indulnak az autóbuszok. Vasárnap délután a követési idő 10 percről 8-9 percre módosul.
  • Az Észak- és Dél-Buda között közlekedő 86-os autóbuszok délutáni, kora esti zsúfoltságának enyhítésére a munkanapi csúcsidőszaki követést egy órával, kb. 19 óráig meghosszabbítja  BKK, a járatok ebben az időszakban sűrűbben közlekednek.
  • A Pestszentlőrinc és a repülőtér bezárt 1-es terminálja között közlekedő 93-as autóbuszon szombat délelőttönként a követési idő 15-ről 20 percre változik, az alacsony utasforgalom miatt. A buszjárat eddig szombat délelőttönként sűrűbben járt, mint munkanap a reggeli csúcsidőben, miközben az utasforgalom ezt nem indokolta sem a kerületen belül, sem a reptérre, ahol az 1-es terminál bezárása óta célforgalma lényegében eltűnt.
  • A rákoskeresztúri, rákoskerti 97E autóbusz-gyorsjáraton vasárnap is nagyobb, csuklós járműveket közlekedtetnek, így biztosítjva az utasok kényelmesebb eljutását.
  • A Hungexpo körüli 100-as autóbusz önálló utasforgalma nagyon csekély, szerepe elsősorban a térségben megrendezésre kerülő vásárok, kiállítások kiszolgálása. Ennek megfelelően a járat közlekedésének finanszírozásában a Hungexpo Zrt. is részt vesz. Kérésükre, tekintettel az alacsony utasforgalomra, október 1-jétől munkanapokon a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban 20 helyett 30 percenként, napközben 30 helyett 60 percenként indulnak az autóbuszok. A 100-as autóbusz a továbbiakban szombati napokon nem közlekedik, csak ha ezt vásár indokolja.
  • A Rákóczi hídon át közlekedő 103-as autóbuszok vonala melletti területek jelentősen fejlődnek, az irodaházak mellett több szórakoztató létesítmény is megnyitotta kapuit. Így elsősorban a csúcsidőszakokon kívüli időszakokban nőtt meg az utasszám. Ennek megfelelően sűrűbben indítják az autóbuszokat: munkanapokon délelőtt a jelenlegi 12 helyett 10 percenként, hétvégi napokon napközben 15 helyett 12 percenként indulnak majd a 103-as buszok. Tanítási szünetek idején is sűrítik a járatokat, a reggeli csúcsidőszaki követés 7-8 percről 6-7 percre változik. A késő esti utazások jobb kiszolgálása érdekében növelik a járat üzemidejét is: az Etele tértől 22:40 helyett 23:30-kor, a Népliget felől 23:28 helyett 23:56-kor indulnak majd az utolsó járatok. Este sűrítést is végrehajtanak, a buszok kb. 22.30-ig munkanapokon 20 helyett 10 percenként közlekednek. Hajnalban korábban, 4:47 helyett 4:20-kor indul majd az első autóbusz a Kelenföldi pályaudvartól. Az egyre kedveltebb buszjáratot 2015-re az 1-es villamos Budára tervezett átvezetése fogja kiváltani.
  • A számos kerületet érintő, Lánchídon és Andrássy úton át közlekedő 105-ös autóbusz munkanaponként este 20 óra után jelentős kihasználtsággal, több esetben zsúfoltan közlekedik, ezért az új menetrendjük alapján, munkanapokon este 22 óráig 20 helyett 10 percenként közlekednek az autóbuszok.
  • A 117-es autóbuszok vonalán alacsony kihasználtsági adatokat regisztrált a BKK, így a reggeli és délutáni csúcsidőszakban a jelenlegi 8-12 helyett 15 percenként indulnak majd a járatok. (A vonalon korábban kisebb férőhelyű, midibuszok közlekedtek, az eddigi sűrűbb menetrend még abból az időszakból maradt, mára fenntartása gazdaságtalanná vált.)
  • Az óbudai, főként ipartelepi útvonalon közlekedő 118-as autóbuszok vonalán alacsony kihasználtsági adatokat regisztrált a BKK, így a reggeli csúcsidőszakban 10 helyett 15, délután 15 helyett 20 percenként közlekednek majd. Hétvégén egy órával később indulnak az első járatok, a hajnali követési idő egységesen 30 percre módosul a jelenlegi 60-30 perces követés helyett.
  • A 124-es és 125-ös autóbuszok vonalán az utóbbi években lecsökkent igényekhez igazodó új menetrendet vezetünk be. Az autóbuszok a késő esti időszakban 20 helyett 30, hétvégi napokon - szombat délelőtt kivételével - egész nap 20 perc helyett 30 perces követési idővel indulnak majd. E járatok régebbi utasainak egy része most az 5-ös buszt használja, így az 5-ös busz tervezett sűrítése a közeljövőben számukra a szolgáltatás fejlesztését fogja hozni.
  • Az óbudai, békásmegyeri 134-es autóbuszok a 34-es és 106-os járatok új menetrendjeihez igazodva napközben a jelenlegi 20 perc helyett sűrűbben, 15 percenként közlekednek. A délutáni csúcsidőszakban is módosul a járat követési ideje, tanítási napokon 10 helyett 12, tanítási szünetek idején 12 helyett 15 percenként közlekednek a járatok, szintén a 34-es és 106-os járatokhoz történő összehangolás biztosítása érdekében.
  • A Havanna-lakótelepi 136E autóbusz vonalán szombat délelőtt a jelenlegi 7-8 helyett 8-9 percenként indulnak az autóbuszok. Ennek előzménye, hogy korábban a 7-8 perces követéssel kisebb, szóló autóbuszok közlekedtek, azóta azonban a vonalon hétvégén is csuklós autóbuszok járnak.
  • A rákoskeresztúri, rákoscsabai, péceli 169E autóbusz gyorsjáraton vasárnap is csuklós járművek közlekednek szóló autóbuszok helyett, így biztosítják az utasok kényelmesebb eljutását.
  • A III. kerületi 218-as és 243-as autóbuszok utolsó járatai a H5-ös hév késő esti menetrend-módosításához igazodva később indulnak. Az utolsó előtti vonathoz csatlakozó utolsó 218-as járat a Szentlélek tér H végállomástól 23.32 helyett 23.42-kor, míg a szintén ehhez a vonathoz csatlakozó utolsó 243-as 23.44 helyett 23.54-kor indul Békásmegyer H végállomástól.

 

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 1. szerda
Fülöp, Jakab
18. hét
Május 1.
A Munka ünnepe
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm