Megkezdi a 3-as vonalon közlekedő metrószerelvények elektromos rendszerének átvizsgálását a BKV, miután a közelmúltban több meghibásodás is történt az észak-déli vonal szerelvényein.
A Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) az MTI-hez kedden eljuttatott közleménye szerint Tarlós István főpolgármester (Fidesz-KDNP) és a BKK is átfogó vizsgálatot rendelt el a BKV-nál, amelyben egy független tanúsító intézet is részt vesz. A tendert csaknem 25 millió forintos ajánlatával a TÜV Rheinland InterCert Kft. nyerte, a munkát 60 nap alatt kell elvégeznie. A vizsgálat célja a járművek tűzzel és füsttel járó meghibásodásainak elemzése, a villamos berendezések, készülékek, vezetékek állapotának felmérése, a szigetelési vagy egyéb hiba miatti villamos zárlat keletkezésének vizsgálata, valamint az esetleges konstrukciós hibák felderítése.
Emellett a TÜV Rheinland a helyszíni és laboratóriumi vizsgálatok alapján a továbbüzemeltethetőséget szem előtt tartva elemzi az elektromos, illetve tűzbiztonsági szempontok szerinti kockázatokat, és javaslatokat készít a szükséges műszaki beavatkozásokra. Legutóbb a múlt hét végén volt komolyabb műszaki meghibásodás a 3-as metró vonalán, szombaton egy nap alatt kétszer is le kellett állítani a forgalmat. Az egyik esetben a légfék meghibásodása miatt befogtak a fékek, és az utasokkal teli szerelvény a Pöttyös utca és a Határ út közötti alagútban vesztegelt több mint fél órát. Nem sokkal később füstölés miatt kellett egy időre korlátozni a forgalmat a kőbánya-kispesti végállomás és a Nagyvárad tér között. Tarlós István és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója május 14-én jelentette be, hogy az infrastruktúra rossz állapota miatt idén félmilliárd forintot költenek a metró észak-déli vonalának felújítására.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








