12 °C Budapest

Újabb részletek derültek ki a dugódíjról: Tarlós válaszolt

Pénzcentrum
2012. május 30. 17:05

Nemcsak a közvélemény, hanem a fővárosi képviselők előtt is homályos még a jövőre bevezetni kívánt személyforgalmi behajtási díjrendszer - dugódíj - mikéntje és hogyanja. Somfai Ágnes LMP-s képviselő a május 9-i közgyűlésen intézett kérdéseket Tarlós Istvánhoz, melyre a május 30-i közgyűlés előtt kapta meg a válaszokat.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


Létezik olyan megoldás, amely nem igényel fővárosi költségvetési hozzájárulást. Mivel a dugódíj bevezetése a 4-es metró EU-s támogatásának is feltétele, így a társfinanszírozással történő megvalósítás is elképzelhető.

Mivel a dugódíj hatására várhatóan átalakulnak, megváltoznak az autózási szokások, szükséges a kapcsolódó infrastruktúra - PR parkolók, tömegközlekedési járatok sűrítése, stb. -, de ezekre csak ütemezetten kerülhet sor, a rendelkezésre álló források függvényében.

A dugódíj várható struktúrája - a korábban elhangzottaknak megfelelően - a közösségi közlekedési tarifákhoz fog kapcsolódni. A pontos mértékének meghatározását segítő döntéstámogató tanulmány már készül. Ennek részét képezi egy költség-haszon elemzés is, mely az elmúlt 5 év trendjeire, illetve friss forgalomszámlálási adatokra támaszkodik. A díjszinttől és díjstruktúrától függően éves szinten 15-30 milliárdos bevétel és 6-7 milliárd forintos működési költség prognosztizálható.

Lehetnek kedvezmények is

A díjfizetési bevezetésének egyik, de nem a leghangsúlyosabb eleme a bevétel-generálás, így az esti, éjszakai órákban, illetve hétvégeken, munkaszüneti napokon várhatóan nem kerül alkalmazásra. Alternatívaként felmerülhet azonban, hogy a terheltebb forgalmú időszakokban a hétvégére eső napok is bevonásra kerüljenek a rendszerbe.

A zónát a Hungária gyűrű - Budai körút által határolt területen belül tervezik kialakítani, erősítette meg a főpolgármester is válaszában. A nagyobb terület számos nehézséget vet fel, mind a megfelelő tömegközlekedés, mind az ellenőrzés tekintetében.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

A lehetséges kedvezmények körét a lehető legszűkebbre kívánják szabni. A nemzetközi gyakorlathoz hasonlóan külön elbírálás alá esik a zónán belül lakók, vagy más speciális csoportok kedvezményének kérdése.

Mivel a dugódíjjal a forgalom zsúfoltsága mellett a légszennyezést is mérsékelni kívánja a Főváros, az elvi lehetőség megvan a környezetkímélő - például tisztán elektromos meghajtású - gépjárművek preferálására. A már említett döntéstámogató tanulmány a csak időalapú, valamint az idő és környezetvédelmi besorolás szerinti differenciálást is vizsgálja.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 16. szombat
Gál
41. hét
Október 16.
Élelmezési világnap
Október 16.
A kenyér világnapja
Október 16.
Blog akciónap
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?