Literenként 430-440 forintra drágulhat januártól a gázolaj. Ez jelentősen megdobja a kisebb kereskedők költségét, így szinte valamennyi termék és szolgáltatás esetében áremelkedést idézhet elő.
Literenként 430-440 forintra nőhet januártól a gázolaj ára a novemberi jövedéki adó emelés, illetve a jövő évi áfaemelés hatására - jelentette ki tegnap a parlamentben a jövő évi adótörvények általános vitájában Kovács Tibor, az országgyűlés gazdasági és informatikai bizottságának MSZP-s tagja, korábban olajipari szakember. A képviselő hangsúlyozta: a tetemes árnövekedés versenyhátrányt jelent a hazai vállalkozások számára a környékbeli országokhoz képest.
Nehéz megbecsülni, mennyibe kerül majd jövő év elejétől a gázolaj. A szocialista képviselő által említett ár akkor lehet igaz, ha a világpiaci ár és a dollár/forint árfolyam nem változik - hangsúlyozta a Pénzcentrum.hu érdeklődésére Wilde György, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára. Az érdekképviselet egyébként - éppen a kiszámíthatatlan piaci környezet miatt - nem készít előrejelzéseket.
Szerdától bruttó 7 forinttal emeli a Mol a gázolaj nagykereskedelmi listaárát, így literenként átlagosan 401 forintot kell majd fizetni a dízel üzemanyagért a kutakon.
KATTINTS! Agyrém! 400 forint felett a dízel literje
November 1-től literenként 13 forinttal emelkedik a gázolaj jövedéki adója, s erre rakódik még a 25 százalékos áfa. Az adóemelés így összességében 16 forinttal dobja meg a gázolaj fogyasztói árát. Január 1-től 27 százalékra nő az általános forgalmi adó, ez literenként 400 forintos üzemanyagárral számolva további 8 forintos áremelkedést generál. Csak az adóemelés miatt így átlagosan 425 forintra nő a gázolaj literenkénti ára. A kutak között már most is literenként 20-25 forintos árkülönbségek vannak, így reális, hogy az adóemelések miatt januártól literenként 440 forintot is kellene fizetni egy liter gázolajért.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A tetemes áremelkedés óriási költségnövekedést jelent a kisebb fuvarozó cégek számára. A kiélezett piaci versenyben kérdéses, hogy mennyire tudják áthárítani a többletkiadásokat a megrendelőkre. A 7,5 tonna feletti gépjárművekkel szállítmányozók azonban jelentős mértékű kompenzációban részesülnek. Novembertől literenként 19,50 forintot visszaigényelhetnek a befizetett jövedéki adóból. Jövőre ez az összeg 17 forintra csökken, azonban ez még így is jelentős költségtérítés a nagy fuvarozó cégek számára.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








