Bár mindenki tudatában van annak, hogy az autónk karbantartása és javíttatása hatalmas összeg lehet a költségvetésben, sokan mégis elemi hibákat követnek el az autótartás kapcsán.
A közúti közlekedésben részt vevő - majdnem - minden jármű számára kötelező jelleggel írja elő a jogszabály a felelősségbiztosítás meglétét. Mivel ilyen tartalmú papír nélkül még működőképesek a motorral hajtott járművek is, így az üzemeltetőik egy része hajlamos megfeledkezni ezen szerződés megkötéséről. Az általuk okozott károkat - közvetve - a többi, szerződéssel rendelkező és a díjat szabály szerint fizető közlekedő téríti meg.
Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Biztosítók Szövetsége a két fél által 2011. július 5-én aláírt együttműködési megállapodás értelmében ezen kíván változtatni. Nem utolsó sorban a feketegazdaság visszaszorítást is remélik a felek az együttműködéstől, egyeztetnek a tagjaikat érintő kérdésekben, jogszabály- előkészítési, véleményezési és szakmai anyagkészítési munkájukban. A közösen képviselhető álláspontot egymást támogatva, a nem egyeztethető témákat önállóan képviselik oly módon, hogy sem ekkor, sem más alkalommal egymás jó hírnevét, szakmai hitelességét nem sértik, véleményét tiszteletben tartják. Az Autós Nagykoalíció és a MABISZ együttműködnek abban is, hogy Magyarországon valamennyi gépjármű rendelkezzék kötelező gépjármű felelősségbiztosítással.
Az elmúlt időszak jogszabályi szigorításai és - remélhetően - a magyar autós társadalom felelős magatartásának köszönhetően valamelyest már csökkent a biztosítatlan járművek száma. Becsült arányuk a MABISZ GKI által kifizetett károk alapján megközelíti 2,5 %-ot, amelyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) adatai is alátámasztanak. A MABISZ GKI évente mintegy 2 milliárd forintot fizet ki a biztosítatlan gépjárművek által okozott károkra.

Amennyiben ez az érték tovább csökken - konvergál a nullához -, úgy ez a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások díjának hasonló mértékű csökkenését is eredményezheti.
A használtautó vásárlók számára lehet majd előnyös az az adatbázis, amit a most megállapodást kötő felek kívánnak létrehozni a járművek "előéletének" nyilvántartása érdekében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


