A közúti közlekedésben részt vevő - majdnem - minden jármű számára kötelező jelleggel írja elő a jogszabály a felelősségbiztosítás meglétét. Mivel ilyen tartalmú papír nélkül még működőképesek a motorral hajtott járművek is, így az üzemeltetőik egy része hajlamos megfeledkezni ezen szerződés megkötéséről. Az általuk okozott károkat - közvetve - a többi, szerződéssel rendelkező és a díjat szabály szerint fizető közlekedő téríti meg.
Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Biztosítók Szövetsége a két fél által 2011. július 5-én aláírt együttműködési megállapodás értelmében ezen kíván változtatni. Nem utolsó sorban a feketegazdaság visszaszorítást is remélik a felek az együttműködéstől, egyeztetnek a tagjaikat érintő kérdésekben, jogszabály- előkészítési, véleményezési és szakmai anyagkészítési munkájukban. A közösen képviselhető álláspontot egymást támogatva, a nem egyeztethető témákat önállóan képviselik oly módon, hogy sem ekkor, sem más alkalommal egymás jó hírnevét, szakmai hitelességét nem sértik, véleményét tiszteletben tartják. Az Autós Nagykoalíció és a MABISZ együttműködnek abban is, hogy Magyarországon valamennyi gépjármű rendelkezzék kötelező gépjármű felelősségbiztosítással.
Az elmúlt időszak jogszabályi szigorításai és - remélhetően - a magyar autós társadalom felelős magatartásának köszönhetően valamelyest már csökkent a biztosítatlan járművek száma. Becsült arányuk a MABISZ GKI által kifizetett károk alapján megközelíti 2,5 %-ot, amelyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) adatai is alátámasztanak. A MABISZ GKI évente mintegy 2 milliárd forintot fizet ki a biztosítatlan gépjárművek által okozott károkra.
Amennyiben ez az érték tovább csökken - konvergál a nullához -, úgy ez a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások díjának hasonló mértékű csökkenését is eredményezheti.
A használtautó vásárlók számára lehet majd előnyös az az adatbázis, amit a most megállapodást kötő felek kívánnak létrehozni a járművek "előéletének" nyilvántartása érdekében.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak