Bár mindenki tudatában van annak, hogy az autónk karbantartása és javíttatása hatalmas összeg lehet a költségvetésben, sokan mégis elemi hibákat követnek el az autótartás kapcsán.
A közúti közlekedésben részt vevő - majdnem - minden jármű számára kötelező jelleggel írja elő a jogszabály a felelősségbiztosítás meglétét. Mivel ilyen tartalmú papír nélkül még működőképesek a motorral hajtott járművek is, így az üzemeltetőik egy része hajlamos megfeledkezni ezen szerződés megkötéséről. Az általuk okozott károkat - közvetve - a többi, szerződéssel rendelkező és a díjat szabály szerint fizető közlekedő téríti meg.
Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Biztosítók Szövetsége a két fél által 2011. július 5-én aláírt együttműködési megállapodás értelmében ezen kíván változtatni. Nem utolsó sorban a feketegazdaság visszaszorítást is remélik a felek az együttműködéstől, egyeztetnek a tagjaikat érintő kérdésekben, jogszabály- előkészítési, véleményezési és szakmai anyagkészítési munkájukban. A közösen képviselhető álláspontot egymást támogatva, a nem egyeztethető témákat önállóan képviselik oly módon, hogy sem ekkor, sem más alkalommal egymás jó hírnevét, szakmai hitelességét nem sértik, véleményét tiszteletben tartják. Az Autós Nagykoalíció és a MABISZ együttműködnek abban is, hogy Magyarországon valamennyi gépjármű rendelkezzék kötelező gépjármű felelősségbiztosítással.
Az elmúlt időszak jogszabályi szigorításai és - remélhetően - a magyar autós társadalom felelős magatartásának köszönhetően valamelyest már csökkent a biztosítatlan járművek száma. Becsült arányuk a MABISZ GKI által kifizetett károk alapján megközelíti 2,5 %-ot, amelyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) adatai is alátámasztanak. A MABISZ GKI évente mintegy 2 milliárd forintot fizet ki a biztosítatlan gépjárművek által okozott károkra.

Amennyiben ez az érték tovább csökken - konvergál a nullához -, úgy ez a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások díjának hasonló mértékű csökkenését is eredményezheti.
A használtautó vásárlók számára lehet majd előnyös az az adatbázis, amit a most megállapodást kötő felek kívánnak létrehozni a járművek "előéletének" nyilvántartása érdekében.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








