A Főmterv Zrt. készítheti el a Széll Kálmán tér megújításának a tanulmánytervét. A hárommilliárdos projekt a tervek szerint jövőre valósul meg, tudta meg a Napi Gazdaság Hutiray Gyula városfejlesztési ügyekért felelős főpolgármester-helyettestől.
A múlt héten zárult le a Széll Kálmán tér tervezésére kiírt közbeszerzési ötletpályázat. A pályázatra három jelentkező volt, melyből a Főmterv került ki győztesen, így ők készíthetik el az egykori Moszkva tér átalakítására a tanulmányt.
A hárommilliárd forintos, állam által támogatott projektben a beépítés mértéke nem haladhatja meg a jelenlegi szintet, s Hutiray abban is bízik, hogy a kerületi szabályozási terveket sem kell módosítani. Hutiray a lapnak hozzátette, hogy a teret körbevevő épületek mind magántulajdonban vannak, és fejleszthetőek, de a tulajdonosok nagy része eddig valószínűleg a közpénzből történő megújításra várt. Nekik csalódást fog okozni, hogy nem egy nagy léptékű üzleti fejlesztésre kerül sor, hanem csak a tér közepét, elsősorban a közlekedési kapcsolatokat rendezik.
Várhatóan szeptemberben döntés születhet a tanulmánytervről, az engedélyezési terv jövő év elejére készülhet el, és a programot még 2012-ben meg is valósítják.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


