A kínai autógyártók példátlan tempóban hódítják meg az európai piacot: novemberben több mint kétszeresére növelték eladásaikat az előző év azonos időszakához képest.
A 81. Genfi Nemzetközi Autókiállításon* a Suzuki Motor Corporation bemutatja új koncepcióautóját, a Swift S-t.
"A Swift S-koncepcióautó alapja az új Swift, amely tavaly ősz óta kapható Európában. A Suzuki élményvezérelt márkafilozófiájával összhangban a koncepció kiindulási alapja egy olyan stílusos sportkompakt tervezése volt, amely egyúttal kivételesen magas szintű teljesítményre képes. A stílusos megjelenést a korábbiaknál sportosabb és izgalmasabb dizájn jellemzi" - mondta a Pénzcentrum.hu-nak Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője.
A Suzuki az S-koncepcióautó mellett az új Swiftet, a Splasht, az Altót, a Kizashit, a Jimnyt, a Grand Vitarát és az SX4-et is kiállítja standján.

A Swift S-koncepcióautóval, valamint a Suzuki egyéb termékeivel kapcsolatban az Autókiállításon a 4-es csarnok 42.51-es pavilonjánál 2011. március 1-én 13.45-kor kezdődő sajtókonferencián adnak részletes tájékoztatást.
* A 81. Genfi Nemzetközi Autókiállítás a nagyközönség számára 2011. március 3-13. között áll nyitva, a sajtónapok pedig ezt megelőzően március 1-2-án lesznek.
Dízel Swiftek az esztergomi gyártósoron
Megkezdődött a dízelmotoros Swiftek sorozatgyártása Esztergomban, ahol ebből a modellből eddig csak benzinmotoros autók készültek. A Magyar Suzuki Zrt. tervei szerint ebben az évben 18 ezer harmadik generációs Swiftet állítanak elő a gyárban 1,3 literes dízelmotorral. Ősztől pedig a társaság a Swift Sport gyártásába fog; ehhez egy új fejlesztésű 1,6 literes motort kapnak Japánból, míg a dízelmotor az indiai Maruti Suzukitól érkezik.
Az elmúlt évben a magyar leányvállalat szerelőszalagjait több mint 170 ezer autó hagyta el, ennek 15%-a volt az azóta már nem gyártott második generációs Swift, míg a tavaly június óta futó harmadik generációs modell részesedése 22%-ot ért el. Emellett a termelt mennyiség 32%-a volt az SX/Sedici, a fennmaradó 31% a Splash/Agila. Esztergom ugyanis a saját modelljeiből bizonyos mennyiséget Sedici és Agila néven szállít a FIAT és az Opel számára.
Az idei 160-170 ezer darabos termelési tervvel kapcsolatban Ruska Viktória elmondta, hogy annak 40%-a lesz a Swift, a fennmaradó részen pedig fele-fele arányban osztozik a másik két modell.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Tegyük hozzá, hogy a több éven át folytatott kapacitásbővítő beruházások eredményeként a vállalat 2008-ra már évente 300 ezer autó kibocsátására képes. Most tehát jelentős kihasználatlan kapacitása van a Magyar Suzukinak, amely 2007-ben még hatezer embernek adott munkát, ám a létszám a közelmúltban 3500-ra apadt. A válság miatt annyira visszaesett az európai kisautópiac, hogy két éve vissza kellett állni az ötnapos, két műszakos termelési rendszerre. Ezt megelőzően, 2007-08-ban hat napon át három műszakban termelt a gyár.
Esztergomban a 2008-as 6,43 milliárd forintot követően 2009-ben 35,37 milliárdot fordítottak beruházásokra azzal a céllal, hogy a hegesztőüzemben 100%-os legyen a robotizáltság. A gyár 1991-es alapítása óta a Suzuki Motor Corporation több mint 280 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, és az első Swift 1992. októberi elkészülte óta 1,8 millió gépkocsi hagyta el az esztergomi gyár szerelőszalagjait.
A társaság egy korábbi, január végi közleménye szerint 2010-ben minden korábbinál több autót, világszerte 2,893 millió darabot gyártottak, ami 121%-os növekedés az előző évhez képet. A globális termelési rekord elsősorban az indiai és a kínai piacon elért növekedés eredménye. Indiában volt a legnagyobb növekedés, itt tavaly 32%-kal több kocsit adtak el, mint 2009-ben. A Japán és Kína után a harmadik legnagyobb ázsiai gazdaság egyre szélesebb réteg számára teremti meg a középosztályi életmód feltételeit, így a középkategóriás Suzukik piaca is bővül. A verseny azonban élesedik, a nyersanyagok ára emelkedik, autót fenntartani pedig egyre drágább, főként az üzemanyag árának emelkedése miatt. Az indiai értékesítés növekedési üteme ezért az idén jóval lassabb, 12-15%-os lehet - mondják elemzők.
A Suzuki a negyedik legnagyobb japán autógyártó. A német Volkswagen konszern 19,9%-os részesedéssel rendelkezik a cégben. A társaság 1991 óta van jelen Magyarországon, az esztergomi üzemben 1992-ben indult a gyártás. 2008-ban már az 1 millió 500 ezredik darab magyar Suzuki elkészültét ünnepelték a gyárban, amelynek kapacitása ugyancsak 2008-ban elérte az évi 300 ezer darabot.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








