23 °C Budapest

A Genfi Autókiállításra készül az új Suzuki Swift-S + kép

2011. február 10. 19:02

A 81. Genfi Nemzetközi Autókiállításon* a Suzuki Motor Corporation bemutatja új koncepcióautóját, a Swift S-t.

"A Swift S-koncepcióautó alapja az új Swift, amely tavaly ősz óta kapható Európában. A Suzuki élményvezérelt márkafilozófiájával összhangban a koncepció kiindulási alapja egy olyan stílusos sportkompakt tervezése volt, amely egyúttal kivételesen magas szintű teljesítményre képes. A stílusos megjelenést a korábbiaknál sportosabb és izgalmasabb dizájn jellemzi" - mondta a Pénzcentrum.hu-nak Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője.

A Suzuki az S-koncepcióautó mellett az új Swiftet, a Splasht, az Altót, a Kizashit, a Jimnyt, a Grand Vitarát és az SX4-et is kiállítja standján.

 

Suzuki Swift-S (Forrás: Magyar Suzuki Zrt.)


A Swift S-koncepcióautóval, valamint a Suzuki egyéb termékeivel kapcsolatban az Autókiállításon a 4-es csarnok 42.51-es pavilonjánál 2011. március 1-én 13.45-kor kezdődő sajtókonferencián adnak részletes tájékoztatást.

* A 81. Genfi Nemzetközi Autókiállítás a nagyközönség számára 2011. március 3-13. között áll nyitva, a sajtónapok pedig ezt megelőzően március 1-2-án lesznek.

Dízel Swiftek az esztergomi gyártósoron

Megkezdődött a dízelmotoros Swiftek sorozatgyártása Esztergomban, ahol ebből a modellből eddig csak benzinmotoros autók készültek. A Magyar Suzuki Zrt. tervei szerint ebben az évben 18 ezer harmadik generációs Swiftet állítanak elő a gyárban 1,3 literes dízelmotorral. Ősztől pedig a társaság a Swift Sport gyártásába fog; ehhez egy új fejlesztésű 1,6 literes motort kapnak Japánból, míg a dízelmotor az indiai Maruti Suzukitól érkezik.

Az elmúlt évben a magyar leányvállalat szerelőszalagjait több mint 170 ezer autó hagyta el, ennek 15%-a volt az azóta már nem gyártott második generációs Swift, míg a tavaly június óta futó harmadik generációs modell részesedése 22%-ot ért el. Emellett a termelt mennyiség 32%-a volt az SX/Sedici, a fennmaradó 31% a Splash/Agila. Esztergom ugyanis a saját modelljeiből bizonyos mennyiséget Sedici és Agila néven szállít a FIAT és az Opel számára.

Az idei 160-170 ezer darabos termelési tervvel kapcsolatban Ruska Viktória elmondta, hogy annak 40%-a lesz a Swift, a fennmaradó részen pedig fele-fele arányban osztozik a másik két modell.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Tegyük hozzá, hogy a több éven át folytatott kapacitásbővítő beruházások eredményeként a vállalat 2008-ra már évente 300 ezer autó kibocsátására képes. Most tehát jelentős kihasználatlan kapacitása van a Magyar Suzukinak, amely 2007-ben még hatezer embernek adott munkát, ám a létszám a közelmúltban 3500-ra apadt. A válság miatt annyira visszaesett az európai kisautópiac, hogy két éve vissza kellett állni az ötnapos, két műszakos termelési rendszerre. Ezt megelőzően, 2007-08-ban hat napon át három műszakban termelt a gyár.

Esztergomban a 2008-as 6,43 milliárd forintot követően 2009-ben 35,37 milliárdot fordítottak beruházásokra azzal a céllal, hogy a hegesztőüzemben 100%-os legyen a robotizáltság. A gyár 1991-es alapítása óta a Suzuki Motor Corporation több mint 280 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, és az első Swift 1992. októberi elkészülte óta 1,8 millió gépkocsi hagyta el az esztergomi gyár szerelőszalagjait.

 

Harmadával nőtt a Suzuki nyeresége
A Suzuki Motor Corp. működési eredménye 31%-kal nőtt a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.A japán társaság hétfőn kiadott jelentése szerint tavaly október-decemberben a működési nyereség 23,64 milliárd jen volt, nagyjából megfelelt az elemzői előrejelzések 24 milliárdot valószínűsítő átlagának. Az adózás utáni profit megnégyszereződött, 12,2 milliárd jenre emelkedett az előző évi 3 milliárd jenről. A társaság szerint tartható az idén március végén befejeződő üzleti év egészére kitűzött cél, a 100 milliárd jen nagyságú működési eredmény. Az elemzők optimistábbak, 115,8 milliárdot, az előző évinél 46%-kal nagyobb működési eredményt jósolnak.

A társaság egy korábbi, január végi közleménye szerint 2010-ben minden korábbinál több autót, világszerte 2,893 millió darabot gyártottak, ami 121%-os növekedés az előző évhez képet. A globális termelési rekord elsősorban az indiai és a kínai piacon elért növekedés eredménye. Indiában volt a legnagyobb növekedés, itt tavaly 32%-kal több kocsit adtak el, mint 2009-ben. A Japán és Kína után a harmadik legnagyobb ázsiai gazdaság egyre szélesebb réteg számára teremti meg a középosztályi életmód feltételeit, így a középkategóriás Suzukik piaca is bővül. A verseny azonban élesedik, a nyersanyagok ára emelkedik, autót fenntartani pedig egyre drágább, főként az üzemanyag árának emelkedése miatt. Az indiai értékesítés növekedési üteme ezért az idén jóval lassabb, 12-15%-os lehet - mondják elemzők.

A Suzuki a negyedik legnagyobb japán autógyártó. A német Volkswagen konszern 19,9%-os részesedéssel rendelkezik a cégben. A társaság 1991 óta van jelen Magyarországon, az esztergomi üzemben 1992-ben indult a gyártás. 2008-ban már az 1 millió 500 ezredik darab magyar Suzuki elkészültét ünnepelték a gyárban, amelynek kapacitása ugyancsak 2008-ban elérte az évi 300 ezer darabot.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen egyszerűen keresheted rommá magad egy webshoppal: a profik így csinálják!

Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.

Érik a forradalom a magyar iskolákban: lépni kell, különben nincs jövője a gyerekeknek

Hova kerül a magyarok elektronikus hulladéka, milyen szemléletváltásra lenne szükség, és legfőképpen hogyan készül kincs a szemétből- erről kérdeztük a RoboKalandot.

Különleges kávék jelentek meg itthon: az elit már csak ezt issza, ez bennük az extra

Az otthoni kávézásnak is egyre inkább szeretjük megadni a módját, akár egy drágább kávégépről van szó, akár kávékülönlegességről.

Atyaég! Ilyen luxusnövényeket vesznek otthonaikba most a dúsgazdag magyarok

A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 27. péntek
Hella
21. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?