A balatoni vitorlázók szerint már a turizmus fejlődését gátolják a Balatoni Hajózási Zrt. megemelt, áprilisig befizetendő kikötői díjai. A cég szerint a piac diktálja az árakat - írta a Népszabadság.
Gelencsér János, a balatoni vitorlázók érdekvédelmének fő szervezője szerint a két és fél ezerre tehető balatoni vitorlástulajdonos többsége elfogadhatatlannak tartja, hogy a 22 tóparti önkormányzat tulajdonába került Balatoni Hajózási Zrt. egyre drasztikusabban emeli a kikötői díjait. Balatonbogláron idén 25-30 százalékkal emelkedtek a díjak az előző évihez képest: ez egy középkategóriás hajó esetében évi 270 ezer helyett 344 ezer forintot jelent. Gelencsér szerint a Balatonon piaci erőfölénnyel bíró cég árai miatt egyre többen kényszerülnek feladni a hobbijukat, vagy más kikötőkben helyet találni, ami károsan hat az üdülőrégió turizmusára.
Horváth Gyula, a hajózási cég vezérigazgatója szerint nincs mit számon kérni azon, hogy egy piacgazdaságban profitorientáltan működik egy cég, akkor sem, ha az önkormányzati tulajdonban van. Szerinte a kikötői férőhelyek iránti kereslet a mai árak mellett is elegendő, a kikötők a szezonban átlagosan több mint 80 százalékos telítettséggel üzemelnek. A Balatonon ötezerre tehető kikötői férőhelynek valamivel kevesebb mint a fele felett diszponál a társaság, árai pedig a balatoni átlag alsó harmadában mozognak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


