Már hónapok óta közlekedniük kellene az új metrókocsiknak, azonban a francia gyártó cég még mindig nem tudta megszerezni a típusengedélyt. Június végéig kaptak haladékot - írja a Népszabadság.
Szerződésbontással fenyegeti a BKV francia Alstom céget, mert még mindig nem teljes az engedélyekhez szükséges dokumentáció.
Már tavaly július végére meg kellett volna érkeznie a 2006-ban, 65 milliárd forintért megrendelt metrókocsiknak, 22-nek a kettes, 15-nek pedig a majdani négyes vonalra. A tesztelésen több hiba is akadt; a tűzoltóságnak a menekítő ajtókkal volt gondja, a Nemzeti Közlekedési Hatóság pedig a fékeknél talált problémát.
A felek egymással szemben kötbért akarnak érvényesíteni, mintegy hatmilliárd forint értékben, de a BKV a kocsik csúszása miatt a vezérlőrendszert építő Siemensnek is kötbérrel tartozik.
Az Alstom válaszközleményében leszögezi: bemutatták azt a tesztprogramot, amellyel az új metrókocsik forgalomba helyezhetők.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


