Több volt tavaly a kerékbilincs, mint 2022-ben, de mozdulatlan autók elszállításából kevesebb van.
A Fővárosi Közterület-felügyelet a lehető legtöbb kerékbilincs feltételére és az ezzel járó pluszbírság behajtására utasította munkatársait -írja a Magyar Nemzet.
A dokumentumban rögzített utasítás szerint a szabálysértést észlelve a közterület-felügyelőknek először az ügyeleten keresztül érdeklődnie kell, hogy van-e megfelelő kapacitása a kerékbilincselőknek. Ha van, akkor a kerékbilincselők kiérkezéséig biztosítani kell a helyszínt. A távolléti helyszíni bírság pedig csak akkor alkalmazható, ha a kerékbilincselésre nincs kapacitás.
A felügyelőknek azonban -a jogszabályok szerint- kötelességük lenne azonnal önállóan intézkedniük, ha szabálysértést észlelnek, és nem kellene várniuk a vészhelyzeti információs központ válaszára és a bilincselők kiérkezésére.
A közterület-felügyeletről szóló törvény kimondja: a lehetséges intézkedések közül azt kellene választani, amely az intézkedésben érintettre a legkevesebb korlátozással, sérelemmel vagy egyéb szankcióval jár. A kerékbilincs alkalmazása azonban a legvégső és legdrágább büntetés kiszabását jelenti.
A Magyar Nemzet információi szerint a Fővárosi Közterület-felügyeletnek napi 4-500 ezer forintos bevétele származik a kerékbilincselésből, ami éves szinten több mint százmillió forintot jelent.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








