A 2008. első félévi 85 211 darabbal szemben mindössze 51 069 új autó talált gazdára az idei első félévben. Az élen 8 934 darabbal a Suzuki áll, őket követi 5 211 új autóval az Opel és 4 944 eladással a Ford. Több mint 50 %-kal kevesebb autót helyeztek forgalomba, 11 325 autót kivittek az országból.
Személygépkocsi és terepjáró:
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közzétette a legfrissebb újautó eladási statisztikáit. Az idei első félévben 40,07 %-kal kevesebb új autó talált gazdára, mint az előző év azonos időszakában. A 38,16 %-os visszaesés ellenére megőrizte piacvezető helyét a Suzuki, de annak ellenére nem változott a helyzet a dobogó második és harmadik fokán sem, hogy alig több mint feleannyi új autót tudott az Opel és a Ford is, mint egy évvel ezelőtt.
A Magyarországon eladott Suzukik 43,97 %-át külföldön helyezték forgalomba (a Porschék tekintetében például 78,95 % ez az arány), de több mint ezer Toyotát és Volkswagent is kivittek az országból. Az összes eladott új személygépkocsi 22,18 %-át, 11 325 darabot nem Magyarországon helyezték forgalomba (a roncsprémium elvetése után most lehet kalkulálni, hogy mennyi regisztrációs adóbevételtól esett el az ország).

A piaci átlagnak megfelelő zuhanás után a negyedik helyen végzett a Volkswagen, ugyanakkor növelni tudta piaci részesedését a Toyota és a Renault is. Minden huszadik autós Skodát vásárolt, a többi gyártó azonban már csak kevesebb, mint kétezer autót tudott értékesíteni. A top 10-ben egyedül a Honda tudta megközelíteni a tavalyi teljesítményét, a japán gyártónál "csupán" 13,64 %-kal csökkentek az eladások.
Említést érdemel a 11. helyezett Nissan, mely mindössze 37-tel kevesebb új autóz adott el, mint egy évvel ezelőtt, ezzel 62,63 %-kal növelni tudták a piaci részesedésüket. Szorosan követi egymást a Mercedes, Audi, BMW hármas, bár a Mercedesből talált a legtöbb gazdára, a BMW eladási csökkentek legkevésbé az előző évhez képest.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kis-haszonjárművek:
A haszonjárművek esetében valamivel magasabb, 40,91 %-os volt az eladási volumen visszaesése. A válság ellenére a Nissan (és a futottal még kategóriában a Land-Rover, valamint a Kia is) növelni tudta az eladásait, előbbi márkából a tavalyi 617-tel szemben idén 638 darab gurult ki a szalonokból. A piaci részesedés tekintetében a Ford közel 9 százalékpontos növekedést ért el, közel minden negyedik eladott új kis-haszonjármű ehhez a márkához tartozik.

A második Volkswagen és a harmadik helyezett Fiat még 10 % feletti piaci részesedést produkált, de az utóbbi márka 50 % feletti volumencsökkenés mellett érte el a 10,08 %-os tortaszeletet. A félév nagy vesztesei között található a Peugeot, a Citroen és a Renault is, mindhárom francia márka jelentős visszaesést szenvedett el az előző évhez képest.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


