7 °C Budapest

Új autó kétmillió alatt: Tata Nano helyett ez jut a kispénzű magyarnak!

Pénzcentrum
2009. április 14. 05:55

Óriási érdeklődés kísérte az Indiában gyártott XXI. századi Trabi, a Tata Nano gyártását és bemutatását. A kétezer dolláros kisautó kontinensünkre történő bevezetése még várat magára, bár nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy a modell európai eladási ára jóval meghaladja majd az indiait. A Pénzcentrum arra volt kíváncsi, hogy a kispénzű magyar újautó vásárlók milyen modellek közül válogathatnak.

A kisautó kategória éveken át tartó szárnyalásának is véget vetett a hitelválság. A finanszírozási konstrukciók szigorítása és a vásárlói kedv visszaesése egyaránt negatívan hatott a piacra, amit a kedvezőtlen értékesítési adatok is alátámasztanak. A 20 %-os önerő és a megkurtított futamidő sok vásárlónak parancsolt megálljt.

A Chevrolet április 30-ig készletsöprést tart, melynek keretében jelentős árkedvezménnyel kínálja modelljeit. A 2,363 millió forintos listaáron kínált 5,2 literes fogyasztású Chevrolet Spark 1,799 millió forintos ajánlott fogyasztói áron, míg az eredetileg 2,662 millió forintot kóstáló Aveo 1,899 millió forintért vihető el, de fontos tudnivaló, hogy a kampányár csak lízing konstrukcióban történő vásárlás esetén érvényes.

1 millió 869 ezer forintért kínálják a Renault Clio Campust, melynek eredeti listaára 2 169 000 forint. Az akciós vételár Renault Credit Extra Plus finanszírozás mellett visszavonásig érvényes. Ekkor a vételár 25 %-ának megfelelő önerő szükséges, a fennmaradó összeget 84 hónap alatt, 13,76 %-os THM mellett kell havi részletekben kell megfizetni.

A Suzuki a Chevrolethez hasonlóan két modellt is kínál 2 millió alatt, ide tartozik az alapfelszereltséggel 1,909 milliós Splash és az 1,960 millióért elvihető Swift. A márkakereskedések által kínált vételárak az egyedi akcióktól függően ettől némileg eltérhetnek. A listában megjelölt ajánlott vételárak a regisztrációs adót és az áfát is tartalmazzák.

1 941 000 forintba kerül az 1,1 literes motorral felszerelt 5 ajtós Fiat Panda. A Panda modellekre felszereltségtől függően akár 250 ezer forintot is elengednek a listaárból. A 3 ajtós Punto Classic már akciósan is 2,279 millió forintba kerül.

5 ezer forinttal a lélektani 2 millió forintos határ alatt szintén csak finanszírozás esetén érvényes vételárral, de felférkőzött a listára a C1-es Citroen, mely egyébként közel 2,4 millió forintról indul. Nem sokkal maradt le az egyliteres Kia Picanto, a koreai kisautó 2,014 millió forintért vásárolható meg.

A Renault ajánlatai között megtalálható a 2,23 millió forintért kínált új Twingo, valamint a 2,35 milliót kóstáló Thalia is. Közel 2,5 milliót kérnek egy Skoda Fabiáért, de 2,25 milliót kell összegyűjteni annak is, aki Toyota Aygót szeretne vásárolni. A kifutó Yaris modellek közül 2,6 millióba kerül a legolcsóbb.

Számos ajánlat közül választottuk ki a táblázatban szereplő modelleket (bízunk benne, hogy nem maradt ki senki). A vásárlás előtt örök dilemma, hogy új vagy használt autót vásároljunk. A kereskedésekben és a szalonokba dolgozó értékesítő munkatársak számos érvet tudnak felhozni pro és kontra.

A jelenlegi árak és finanszírozási módok láttán egyre többen gondolják meg az újautó vásárlást, az év végére várható összesített előrejelzésekből folyamatosan faragni kénytelenek a szakértők.

A számos gazdaság megszorítás közepette élénkülést hozhat az iparágban a roncsprémium bevezetése, a tervek szerint 300 ezer forintos szja-kedvezmény és további 300 ezer forintos vételár kedvezmény illetné az alacsony káros-anyag kibocsátású járművek vásárlóit a közeljövőben.

NEKED AJÁNLJUK
Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 30. szerda
András, Andor
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?