Rendszámot kapnának júliustól a négykerekű mopedek - olvasható az igazságügyi minisztérium előterjesztésében. Ezzel párhuzamosan némileg egyszerűsödhet a használtautó-import.
A kisautónak látszó, óránként legfeljebb 45 kilométeres sebességre képes négykerekű motorkerékpárok, valamint a kisebb négykerekű krosszmotorok, azaz a quadok segédmotor-kerékpárnak minősülnek. Eddig így nem kellett utánuk regisztrációs és súlyadót fizetni, ráadásul még a parkolás is ingyenes volt. Júliustól azonban változtatna az igazságügyi minisztérium.
A már forgalomban lévő járműveket júliusig rendszámmal kell felszerelni, amit április elsejével lehet kezdeményezni, bár a rendelet még nem jelent meg. A forgalomba helyezéshez szükséges lesz megfizetni a regisztrációs adót és a kötelező biztosítást is. A tulajdonosok egyedül a törzskönyv kiállítását ússzák meg a "normál" autóhoz képest. A felrendszámozás várhatóan 30 ezer forintba kerül majd.
Júliustól egyszerűsödhet a használt gépkocsik behozatala az EGT-tagállamokból. A tervek szerint nem kell majd előzetes származás-ellenőrzést és eredetiségvizsgálatot végezni, amennyiben az importőr rendelkezik a jármű eredeti forgalmi engedélyével. Az okmányirodák ugyanis ma már a schengeni információs rendszerben egyértelműen ellenőrizni tudják a jármű eredetét.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








