Nullkilométeres Audi Q7-es nettó nyolcmillió forintért, alig futott Porsche 10 millió alatt. Nincs sem vám, sem áfa, sem regisztrációs adó, a floridai rendszám pedig az autón egyszerűen menő. Jól hangzik nem? Szerencsére nem olyan egyszerű kivitelezni, mint amilyennek hangzik.
A magyarországi autóőrültek egyik rákfenéje, hogy rendkívül drága dolog egy járművet az országba behozni és itthon forgalomba helyezni. A behozott autó és a hazaszállítás értékének fényében 10 százalékos áfát, majd 20 százalékos áfát kell fizetni. A regisztrációs adó nem csak egy vagyon, de ráadásul egyesek szemében elvi kérdés, hogy nem fizetnek ilyesmit az államnak. És akkor még ott van a forgalomba helyezés legalább 70-80 ezer forintos költsége. Így lesz egy szép, a tengerentúlon ötmillió forintért kapható Ford Mustangból 10 milliós autó, mire végre Magyarországon az első kilométereit megteheti.
De minek is ez a sok macera? Nem lenne egyszerűbb, ha inkább fennmaradna az autón az amerikai rendszám? Nem kell a sok ügyintézés, felesleges pénzkidobás, sőt a floridai rendszám is nagyon menő. Egyszerűnek persze nem egyszerű a dolog, de megoldható, még akkor is, ha a hatályos törvények adta kereteken belül csak nagyon macerásan. Megmutatjuk, hogyan.
Először is: amerikai rendszámú autót nem vezethet mindenki. Cég tulajdonában lévő amerikai illetve bármilyen nem EU-s rendszámú autót, magyar állampolgár vezethet magyar jogosítvánnyal, de csak ha megfelelően igazolja a jogosultságát (például övé a cég). Magyar állampolgár magánember tulajdonában lévő nem EU-s rendszámú autóját nem vezetheti még meghatalmazással sem, csak akkor, ha a tulajdonos ott ül az autóban.
Tehát irány az internet: alapítsunk céget Kaliforniában. Ez a legegyszerűbb része a dolognak, interneten keresztül, pár száz dollártért megteheti bárki (lehet külföldi is), csak az útlevél másolata szükséges. Évente fix díjat kell fizetni (300-400 dollár) ha semmilyen bevétele nincs az USA-ban a cégnek. Egyébként majdnem mindenki Floridában alapít céget, mert ebben az államban tényleg nincs műszaki vizsga, se zöldkártya. A forgalmit ugyan évente meg kell újítani, de ez történhet online módon is.
A kötelező biztosítás viszont már nem ilyen egyszerű. Magyarországon nem szívesen kötnek amerikai rendszámú autókra kötelező biztosítást. Az Uniqa biztosító ugyan korábban megtette, ám csak a kiemelt ügyfeleinek, akiknek megfelelően nagy összegű élet- vagy betegbiztosítása van. Az Egyesült Államok biztosítói számára viszont Magyarország van túl messze, így az erre is kiterjedő kötelező biztosítások éves díja 1000-1500 dollár körül mozog, ami 200-300 ezer forintot jelent.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ám még akkor sem dőlhetünk hátra, ha a sokmilliós többletkiadások elkerülésére bevállaljuk a viszonylag magas éves fenntartási költséget, no meg azt, hogy várhatóan soha nem fogjuk tudni hazánkban eladni a megvásárolt gépjárművet. A hatályos jogszabályok ugyanis kimondják, hogy a járművet egy 12 hónapos időszak alatt maximum 6 hónapig használhatják az EU-ban. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a jármű 6 hónapig egyfolytában az EU területén tartózkodik, úgy a kiléptetés után még 6 hónapig kinn is kell maradnia. A 6 hónap letelte után újra belehet hozni 6 hónapig.
Bár a jogszabályt figyelmen kívül lehet hagyni, elég egy jóakaró szomszéd bejelentése is, hogy lebukjunk a hatóságok előtt a tartózkodási idővel. Ha viszont törvénytisztelő módon, de folyamatosan szeretnénk autózni Magyarországon, akkor legalább két amerikai rendszámos autóra lesz szükségünk, melyek közül az egyik mindig az Európai Unió határain kívül pihen. Akkor viszont már nem éri meg jobban venni egyet és forgalomba helyezni magyar rendszámmal?
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








