Aligha teljesülnek Budapest 2008-ban kezdődött útfelújítási programjainak céljai, mivel már tavaly is elmaradt a beruházások egyharmada. Az indok: az állami támogatás elmaradása.
A főváros aktuális hároméves útfelújítási ciklusának célja, hogy a Fővárosi Önkormányzat kezelésében lévő mintegy ezer kilométeres úthálózat legalább 70 százaléka megújuljon. Az előző hároméves periódusban összesen 400 kilométeren végezték el a szükséges munkálatokat összesen 36 milliárd forintért. Ez azt jelenti, hogy 2008 és 2010 között 300 kilométer utat kellene felújítani, ennek azonban jó, ha a harmada teljesül.
A 2008-as büdzsében eredetileg 8,9 milliárd forint állt rendelkezésre út- és 4,3 milliárd hídfelújításra, de ez a folyamatban lévő nagyprojektek miatt 3,9 milliárd forintra csökkent. Ebből 35,5 kilométer utat kellett volna felújítani, ám mindössze 23 kilométer valósult meg 39 útszakaszon.
Az útfelújítások ütemének megtorpanása jórészt az állami hozzájárulás elapadásának tudható be: a Medgyessy-kormány alatt még minden fővárosi forinthoz egyet ígértek az állami büdzséből, majd ez az arány 2:1-re romlott, végül teljesen elapadt az állami segítség. Ebben szerepet játszhatott, hogy 2006-ban a Fővárosi Önkormányzat szabálytalanul hívott le 500 millió forintot, amit aztán kamatostul kellett visszafizetnie az államkasszába.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


