Az október végi újautó értékesítési adatok elemzése során megállapítható, hogy az eladások lassan már a tényleges vásárlőerőt tükrözik. Korábban az olcsó hitelek és a kevésbé szigorú feltételrendszer túlfűtötte a piacot és sok olyan vásárló is betért a szalonokba, aki ezt valójában nem engedhette volna meg magának - írja a Világgazdaság.
A JATO Dynamics összefoglalójából kiderül, hogy október végéig 133 185 új autó talált gazdára, amely az előző évhez képest 8 %-os csökkenésnek felel meg. Ha csak az októberi számokat nézzük, akkor a csökkenés mértéke eléri a 15 %-ot. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete már januárban 10 % körüli forgalomszűkülést prognosztizált az idei évre.
A korábbi években 208 ezerrel tetőztek az eladások, de akkor tízezres nagyságrendű volt a fizetésképtelenné vált vásárlók száma. A mostani eladások kezdik a tényleges vásárlóerőt tükrözni, az olcsó és könnyen felvehető hitelek szűkülésével eltűntek a piacról az átgondolatlanul vásárló ügyfelek.
Októberig 22 214 Suzuki, 15 728 Opel és 14 755 Ford gurult ki a magyarországi szalonokból, csak hogy a legnépszerűbb márkákat említsük. A kereslet csökkenése nem tett jót a hosszú távú kötelezettségeket vállaló márkakereskedőknek, többen csődöt jelentettek, vagy szervizként próbálnak talpon maradni.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








