11 °C Budapest

Autóhirdetés cigi-mintára: A vezetés halált okozhat!

Pénzcentrum
2008. május 20. 13:00

Az Európai Unió kötelezi az autógyártókat, hogy az üvegházhatást okozó szennyezőanyag kibocsátási és üzemanyag fogyasztási adatokat tüntessék fel a hirdetéseikben. Bár a vita még tart a szigorításról, az Európai Bizottság a hónap végéig közzéteszi az új szabályokat.

A bizottság közel egy évtizede dolgozik azon, hogy az autógyártók egységes séma szerint tegyék közzé a különböző járművek környezetre gyakorolt hatását. Az unió 1999-től tiltja a rövid hirdetéseket és kötelezi a gyártókat a kibocsátási és a fogyasztási adatok feltüntetésére. A tervek szerint az információknak a hirdetés szövegével azonos méretben, könnyen olvasható helyen és értelmezhető módon kell megjelenni. Sajnos a legtöbb esetben apró betűvel és nehezen észrevehető helyen tüntették fel a kibocsátási adatokat.

Szorgalmazzák azokat a lépéseket, miszerint az új autók hirdetési felületének 20 %-át használják a fogyasztási és a kibocsátási adatok feltüntetésére, az értékesítési pontokon pedig jól látható helyre függesszék ki az adatokat. A gyártók és az egyes államok képviselői a bizottság javaslatainak megvitatását szorgalmazzák, azonban valószínűleg elfogadják az új szabályok egy részét, melyeket a dohányipari gyakorlat ihletett az egészségügyi kockázatok közzétételével. A német sajtó bírálja az ötletet, mert a reklámbevételeik ötöde az autóhirdetésekből származik. Aggódnak, hogy az autógyártók más hirdetési formákat fognak választani a jövőben, mint történt az a dohányipari cégekkel a kilencvenes évek elején.

A német autók közül több is igazi benzin-faló, a javaslat előkészítőinek fő célja a számadatok közzététele. Brüsszelen belül a német ipari biztos nem támogatja az ötletet. Szerinte a hirdetési piac korlátozása nem demokratikus lépés, ha így haladunk a hirdetések fele a kötelező figyelmeztetéseket fogja tartalmazni. Az olasz és a francia gyártók nem tiltakoznak a tervezet ellen, mert ők eleve alacsonyabb fogyasztású autókat állítanak elő, a környezetvédelemért kampányolók kifejezetten üdvözlik a javaslatot. A gyakorlatban a nyomtatott sajtóban megjelenő autós hirdetésekben a kibocsátási adatok 99 %-a nagyító nélkül nehezen olvasható.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem