Az Európai Unió kötelezi az autógyártókat, hogy az üvegházhatást okozó szennyezőanyag kibocsátási és üzemanyag fogyasztási adatokat tüntessék fel a hirdetéseikben. Bár a vita még tart a szigorításról, az Európai Bizottság a hónap végéig közzéteszi az új szabályokat.
A bizottság közel egy évtizede dolgozik azon, hogy az autógyártók egységes séma szerint tegyék közzé a különböző járművek környezetre gyakorolt hatását. Az unió 1999-től tiltja a rövid hirdetéseket és kötelezi a gyártókat a kibocsátási és a fogyasztási adatok feltüntetésére. A tervek szerint az információknak a hirdetés szövegével azonos méretben, könnyen olvasható helyen és értelmezhető módon kell megjelenni. Sajnos a legtöbb esetben apró betűvel és nehezen észrevehető helyen tüntették fel a kibocsátási adatokat.
Szorgalmazzák azokat a lépéseket, miszerint az új autók hirdetési felületének 20 %-át használják a fogyasztási és a kibocsátási adatok feltüntetésére, az értékesítési pontokon pedig jól látható helyre függesszék ki az adatokat. A gyártók és az egyes államok képviselői a bizottság javaslatainak megvitatását szorgalmazzák, azonban valószínűleg elfogadják az új szabályok egy részét, melyeket a dohányipari gyakorlat ihletett az egészségügyi kockázatok közzétételével. A német sajtó bírálja az ötletet, mert a reklámbevételeik ötöde az autóhirdetésekből származik. Aggódnak, hogy az autógyártók más hirdetési formákat fognak választani a jövőben, mint történt az a dohányipari cégekkel a kilencvenes évek elején.
A német autók közül több is igazi benzin-faló, a javaslat előkészítőinek fő célja a számadatok közzététele. Brüsszelen belül a német ipari biztos nem támogatja az ötletet. Szerinte a hirdetési piac korlátozása nem demokratikus lépés, ha így haladunk a hirdetések fele a kötelező figyelmeztetéseket fogja tartalmazni. Az olasz és a francia gyártók nem tiltakoznak a tervezet ellen, mert ők eleve alacsonyabb fogyasztású autókat állítanak elő, a környezetvédelemért kampányolók kifejezetten üdvözlik a javaslatot. A gyakorlatban a nyomtatott sajtóban megjelenő autós hirdetésekben a kibocsátási adatok 99 %-a nagyító nélkül nehezen olvasható.

Itt a 3-as metró új menetrendje, megállói, útvonala: nagy változást hoz az M3-as metrófelújítás vége
Hétköznap egész nap a teljes vonalon jár a metró, már az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
-
Menedzserek a társadalomért - Fókuszban a Jövő! konferencia (x)
MENEDZSERSZÖVETSÉG - HATÉKONY VÁLLALATVEZETÉS a sikeres jövőért!
- Csökken sok magyar nagyváros lakossága, Budapesté is – adatok
- Karácsony Gergely bejelentést tett a jövőjéről
- "Inspiráló vita alakult ki" - Petőfi Zenei Tanácsot hívtak életre
- Amerikai harci helikoptereket kap Szlovákia az Ukrajnának adott MiG-ekért cserébe
- Labdarúgás - Hiába tisztult a kép a nagy-magyarországos molinók ügyében
- Volánbuszon bliccelni? Drágább mulatság lesz a "mulasztás"
Fenntartható élelmiszergyártás – Ez a jövő befektetése?
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


