A légszennyezettség mérséklése, az egészségesebb környezet megteremtése nem csak Budapesten, de a legtöbb európai nagyvárosban jelentős feladatot állít a döntéshozók elé. A jelek szerint azonban a fővárosokban elterjedt dugódíj bevezetése azonban csak az első lépcsőfok volt a létrán, amely a nagyvárosok élhetőbbé válásához vezet.
London polgármestere nemrégiben bejelentette, hogy a városban február 4-e után a dugódíj emelkedésén felül plusz díjtétellel kell számolnia a városba behajtó buszoknak, teherautóknak, luxusautóknak és nagy teljesítményű sportkocsiknak. A cél ebben az esetben nem a zsúfoltság megszüntetése, hanem a kocsik által kibocsátott szén-dioxid mennyiség csökkentése. A fent említett típusok mellett a terepjáróknak is napi 25 fontot (8500 forintot) kell majd fizetnie azért, mert szennyezik a brit főváros levegőjét.
A decemberi szmogot látva egyáltalán nem meglepő, hogy London nincs egyedül, több olasz nagyváros is hasonló lépéseket tervez, melyek egyelőre Milán esetében kristályosodtak ki leginkább. A 89 ezer autóval rendelkező olasz nagyváros polgármestere ugyancsak a közelmúltban szólt a nyilvánossághoz a EcoPass-tervezet létrejöttével kapcsolatban.
Az EcoPass-tervezet célja, hogy csökkente a légszennyezettséget és egészségesebb életfeltételeket biztosítson a városias területeken. A légszennyezőket sújtó díj azonban várhatóan nem marad Milán "városfalain" belül, a Reuters információi szerint Róma és Torino is hasonló lépéseket fontolgat.
A személygépkocsival közlekedőket is érintő dugódíj bevezetése már hosszú idő óta vita tárgyát képezi Budapest esetében is. Az előzetes becslések szerint azonban a tényleges lépésekre csak a következő évtized elején, a körgyűrű bevezetése után kerül majd sor.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát