A légszennyezettség mérséklése, az egészségesebb környezet megteremtése nem csak Budapesten, de a legtöbb európai nagyvárosban jelentős feladatot állít a döntéshozók elé. A jelek szerint azonban a fővárosokban elterjedt dugódíj bevezetése azonban csak az első lépcsőfok volt a létrán, amely a nagyvárosok élhetőbbé válásához vezet.
London polgármestere nemrégiben bejelentette, hogy a városban február 4-e után a dugódíj emelkedésén felül plusz díjtétellel kell számolnia a városba behajtó buszoknak, teherautóknak, luxusautóknak és nagy teljesítményű sportkocsiknak. A cél ebben az esetben nem a zsúfoltság megszüntetése, hanem a kocsik által kibocsátott szén-dioxid mennyiség csökkentése. A fent említett típusok mellett a terepjáróknak is napi 25 fontot (8500 forintot) kell majd fizetnie azért, mert szennyezik a brit főváros levegőjét.
A decemberi szmogot látva egyáltalán nem meglepő, hogy London nincs egyedül, több olasz nagyváros is hasonló lépéseket tervez, melyek egyelőre Milán esetében kristályosodtak ki leginkább. A 89 ezer autóval rendelkező olasz nagyváros polgármestere ugyancsak a közelmúltban szólt a nyilvánossághoz a EcoPass-tervezet létrejöttével kapcsolatban.
Az EcoPass-tervezet célja, hogy csökkente a légszennyezettséget és egészségesebb életfeltételeket biztosítson a városias területeken. A légszennyezőket sújtó díj azonban várhatóan nem marad Milán "városfalain" belül, a Reuters információi szerint Róma és Torino is hasonló lépéseket fontolgat.
A személygépkocsival közlekedőket is érintő dugódíj bevezetése már hosszú idő óta vita tárgyát képezi Budapest esetében is. Az előzetes becslések szerint azonban a tényleges lépésekre csak a következő évtized elején, a körgyűrű bevezetése után kerül majd sor.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








