Az Európai Bizottság jövő héten határozza meg a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére vonatkozó célokat. A tervek szerint a jövőben gyártandó gépjárművek maximum 120 grammot bocsáthatnak majd ki kilométerenként, ami 25 százalékos csökkentést jelent a mostani szinthez képest.
Az autógyárak kénytelenek lesznek határt szabni a kibocsátásnak, amit a leghatékonyabban a technológiájuk fejlesztésével tudnak elérni, de emellett a bio-üzemanyagok felhasználását is támogatná a Bizottság.
A legnagyobb feladata az olyan országoknak lesz, akik nagyméretű, benzinfaló modelleket gyártanak, mint, például Németország, vagy Svédország. Így Franciaországnak, Olaszországnak, Romániának, és Spanyolországnak sokkal kevesebb pénzébe fog kerülni a kisebb és üzemanyag-hatékonyabb autók gyártása során a limit betartása.
Egy környezetvédelmi csoport által készített tanulmány szerint a francia és olasz kibocsátás átlagosan 144 gramm / kilométer volt 2006-ban, miközben a német autógyárak 173 gramm / kilogramm szennyező anyagot juttattak a levegőbe. Ezen túl a franciák és olaszok 2005-ről 2006-ra 1,6 százalékkal csökkentették a kibocsátást, miközben Németországban ez 2,8 százalékkal emelkedett.
Mindamellett a németeknek sikerült elérnie, hogy a követendő limitek a kibocsátás mellett az autó súlyát vegyék figyelembe, és ne a technikai szempontokon alapuljanak, ami viszont környezetvédők szerint nem biztos, hogy a megfelelő eredményre vezetne.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Másik probléma egyelőre az is, hogy nincs konkrétan meghatározva mit kapnak azok a gyártók, akik nem felelnek meg a kialakított normáknak. Ha ugyanis nem kapnak megfelelő büntetést, a limitet nem fogják betartani. A tervek szerint a fizetendő összeg 30-90 euro (7 500-22 500 forint) lenne grammonként a limit felett.
A legérzékenyebb pontok a kérdéskörben még szerdán kerülnek tisztázásra, de az már most nyilvánvaló, hogy sokaknak nem fog tetszeni a döntés eredménye, mivel a környezetszennyezőbb gyáraknak sokkal magasabb költségeket fog jelenteni a kibocsátás ilyen mértékű csökkentése...

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


