Nálunk is fizetős lesz a belváros?

Pénzcentrum
2007. szeptember 6. 09:00

Úgy tűnik, hogy a fővárosi közlekedés legjelentősebb költségei egyre inkább a torlódásokhoz kötődnek, az összes kiadás pedig elérte az 532 milliárd forintot - írja a Napi Gazdaság.

A költségekért cserébe viszont egyre lassúbb szolgáltatást kaphatnak az autósok egy nemrégiben kiadott tanulmány szerint. Ugyanis 1996 és 2005 között a csúcsidőszakokban az autók átlagsebessége 35,5-ről 22,3 km/órára csökkent.

A BKV szintén megerősíti ezt a tendenciát, az autóbuszok sebességcsökkenése különösen nagymértékű volt az elmúlt egy évben, 5 százalékkal lassabban tudnak csak közlekedni a fővárosi utakon.

A különösen rossz helyzetben lévő kerületek az V., VI., és VII. kerületek, ahol a lakosság mindössze 7 százaléka él, de több mint egy ötöde dolgozik, így az utazási igény magas. A Nagykörúton az elmúlt 5 év alatt 40 százalékkal lassabban haladtak az autósok, 2003-ban már csak átlagosan 13km/órával, ami alacsonyabb mint a kerékpárosok sebessége.

A benzinköltségeket figyelembe véve a tanulmány szerint egy km/órás csökkenés 10-15 milliárd forinttal növeli a buszok, és gépkocsik utazási költségeit.

Ezzel szemben a fővárosban folyamatosan nő az autók száma, 2005-re már megközelítette a 600 ezret, miközben a lakosság 12 százalékkal csökkent. Így egyre kevesebb az igény a tömegközlekedésre is, az átlagosan megtett távolság 20 százalékkal kevesebb, mint 5 évvel korábban.

A budapesti közlekedés mára elérte azt a szintet, ami miatt már több nagyvárosban, mint London, vagy Stockholm, fizetőssé tették a belvárosi közlekedést. Ehhez viszont legalább a parkolási lehetőségeket, és az autóbusz-hálózatot fejleszteni kéne.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 1. csütörtök
Elza
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?