
Ez kellett még a hosszú hétvége előtt: lehalt a fizetési rendszer, nehézkes a jegyvásárlás utazáshoz
Akadozik az OTP Simple kártyás fizetés a MÁV-alkalmazásban és az Elvira-rendszerben, a szolgáltató megkezdte a hiba elhárítását
Úgy tűnik, hogy a fővárosi közlekedés legjelentősebb költségei egyre inkább a torlódásokhoz kötődnek, az összes kiadás pedig elérte az 532 milliárd forintot - írja a Napi Gazdaság.
A költségekért cserébe viszont egyre lassúbb szolgáltatást kaphatnak az autósok egy nemrégiben kiadott tanulmány szerint. Ugyanis 1996 és 2005 között a csúcsidőszakokban az autók átlagsebessége 35,5-ről 22,3 km/órára csökkent.
A BKV szintén megerősíti ezt a tendenciát, az autóbuszok sebességcsökkenése különösen nagymértékű volt az elmúlt egy évben, 5 százalékkal lassabban tudnak csak közlekedni a fővárosi utakon.
A különösen rossz helyzetben lévő kerületek az V., VI., és VII. kerületek, ahol a lakosság mindössze 7 százaléka él, de több mint egy ötöde dolgozik, így az utazási igény magas. A Nagykörúton az elmúlt 5 év alatt 40 százalékkal lassabban haladtak az autósok, 2003-ban már csak átlagosan 13km/órával, ami alacsonyabb mint a kerékpárosok sebessége.
A benzinköltségeket figyelembe véve a tanulmány szerint egy km/órás csökkenés 10-15 milliárd forinttal növeli a buszok, és gépkocsik utazási költségeit.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ezzel szemben a fővárosban folyamatosan nő az autók száma, 2005-re már megközelítette a 600 ezret, miközben a lakosság 12 százalékkal csökkent. Így egyre kevesebb az igény a tömegközlekedésre is, az átlagosan megtett távolság 20 százalékkal kevesebb, mint 5 évvel korábban.
A budapesti közlekedés mára elérte azt a szintet, ami miatt már több nagyvárosban, mint London, vagy Stockholm, fizetőssé tették a belvárosi közlekedést. Ehhez viszont legalább a parkolási lehetőségeket, és az autóbusz-hálózatot fejleszteni kéne.
Akadozik az OTP Simple kártyás fizetés a MÁV-alkalmazásban és az Elvira-rendszerben, a szolgáltató megkezdte a hiba elhárítását
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.