Úgy tűnik, hogy a fővárosi közlekedés legjelentősebb költségei egyre inkább a torlódásokhoz kötődnek, az összes kiadás pedig elérte az 532 milliárd forintot - írja a Napi Gazdaság.
A költségekért cserébe viszont egyre lassúbb szolgáltatást kaphatnak az autósok egy nemrégiben kiadott tanulmány szerint. Ugyanis 1996 és 2005 között a csúcsidőszakokban az autók átlagsebessége 35,5-ről 22,3 km/órára csökkent.
A BKV szintén megerősíti ezt a tendenciát, az autóbuszok sebességcsökkenése különösen nagymértékű volt az elmúlt egy évben, 5 százalékkal lassabban tudnak csak közlekedni a fővárosi utakon.
A különösen rossz helyzetben lévő kerületek az V., VI., és VII. kerületek, ahol a lakosság mindössze 7 százaléka él, de több mint egy ötöde dolgozik, így az utazási igény magas. A Nagykörúton az elmúlt 5 év alatt 40 százalékkal lassabban haladtak az autósok, 2003-ban már csak átlagosan 13km/órával, ami alacsonyabb mint a kerékpárosok sebessége.
A benzinköltségeket figyelembe véve a tanulmány szerint egy km/órás csökkenés 10-15 milliárd forinttal növeli a buszok, és gépkocsik utazási költségeit.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezzel szemben a fővárosban folyamatosan nő az autók száma, 2005-re már megközelítette a 600 ezret, miközben a lakosság 12 százalékkal csökkent. Így egyre kevesebb az igény a tömegközlekedésre is, az átlagosan megtett távolság 20 százalékkal kevesebb, mint 5 évvel korábban.
A budapesti közlekedés mára elérte azt a szintet, ami miatt már több nagyvárosban, mint London, vagy Stockholm, fizetőssé tették a belvárosi közlekedést. Ehhez viszont legalább a parkolási lehetőségeket, és az autóbusz-hálózatot fejleszteni kéne.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








