Havi rendszerességű üzemanyag-piaci körképünkben ezúttal sem szolgálhatunk semmi felvidítóval a hazai autósok számára, elég egy pillantást vetni összeállításunk első grafikonjára, melyen jól látszik, hogy mind a benzinért, mind a dízelért többet kell most fizetni a kutakon, mint négy hete. A drágulást alapvetően a devizában jegyzett alaptermékek felértékelődése okozta, a forint ezúttal nem tréfálta meg az autósokat. Némi örömhírrel is szolgálhatunk azért: a jövedéki adó július elsejétől esedékes emelkedése a MOL közlése szerint nem befolyásolja majd az üzemanyagárakat.
Az alábbi grafikonon jól látható, hogy az előző körképünk óta a benzin és a gázolaj egyaránt drágult, a két üzemanyagtípus közti árkülönbség pedig tovább nőtt. Mivel a vizsgált időszakban a forint árfolyama gyakorlatilag jelentéktelen mértékű gyengülést mutatott, a pénztárcánkon érezhető árváltozást a devizában jegyzett alaptermékek drágulása okozta. Erről a cikk végén található ábra segítségével könnyen meggyőződhetünk.
Az Európai Bizottság adatait összegezve megállapíthatjuk, hogy hazánk továbbra is a középmezőnyben foglal helyet, igaz, egy helyet léptünk előre az olcsósági ranglistán. A két végpontot továbbra is Észtország és Hollandia alkotja a benzin szegmensben, az észtek így már fél éve őrzik elsőségüket. A legdrágább és legolcsóbb ország literenkénti árai közti eltérés a dízel piacán jelentősebb (csaknem 71%-os), de a benzin esetében mért 62%-os differenciát sem nevezhetjük épp jelentéktelennek.
A magyarországi autósok számára kedvező hír, hogy július elsejétől emelkedik ugyan a jövedéki adó mértéke a 4,4 térfogatszázaléknál kevesebb bioetanolt tartalmazó üzemanyagok esetében, a MOL azonban erre válaszul csak megnövelt bioetanol tartalmú üzemanyagot forgalmaz majd, a fogyasztói ár így nem változik a módosítás miatt.
Az euró-alapú árváltozást szemléltető alábbi grafikonokon jól látszik, hogy hazánk mindkét mezőnyben a drágulást produkálók körét gazdagítja. Míg a benzin esetében meglehetősen érdekes kép rajzolódik ki az árváltozásokat ábrázolva, addig a dízel piacán egyértelműen az áremelkedésről szóltak az elmúlt hetek Európa-szerte.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban
- Rájöttek, mi okozhatta az áradást hozó dubaji felhőszakadást
- Késelés lett a társasházi vita vége
- Nem minden kérdésben ragaszkodnak a lengyelek a vétójoghoz
- Szijjártó Péter: megkezdődött Paks 2 reaktortartályának gyártása
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben