Az ára elérheti a 60-80 milliárd forintot, ezért ismét csúszik az elektronikus útdíjszedő rendszer kiépítése. A teherautóknak 2009-től már a megtett út alapján számláznak - kilométerenként 30-45 forintot - írja a Népszabadság.
Az államnak több mint 50 milliárd forintot kell majd költenie az építésre és a rendszer ötéves üzemeltetésére - ennyi pénz kiutalásáról viszont a kormány egyedül már nem dönthet. Az újabb halasztás azon - elvben - nem változtat, hogy a sorompók és fizetőbódék nélküli automatikus rendszernek 2009 januárjára működnie kell.
Az ED tenderét a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) leghamarabb áprilisban írhatja ki. A nemzetközi közbeszerzési eljárás részletes feltételeit csak akkor véglegesítik, ha a honatyák márciusban jóváhagyják a beruházás tervét. Annyit azonban már most tudni lehet: az eredetileg az elektronikus autópályadíj-szedésre kidolgozott nyolc tervváltozatból az elmúlt hetekben lezajlott tárcaközi egyeztetéseken csak egy, a legdrágább és egyben legnagyobb haszonnal kecsegtető maradt állva. Ennek alapján az elektronikus díjszedést 2009 januárjában, tehát már az induláskor alkalmaznák az autópályákon kívül is.
Az aktuális elképzelések szerint legalábbis az "úthasználattal arányos díjfizetésnek" a korábban beharangozott 885 kilométernyi autópálya mellett működnie kell a hazánkon áthaladó európai tranzitútvonalakhoz tartozó 2300 kilométernyi főúton is. Vagyis valamennyi, a térképeken egy számjeggyel jelölt úton és a két számjegyűek többségén.
Eldőlt az is, hogy az ED 2009 januárjára tervezett bekapcsolása után nemcsak a legnagyobb kamionok, hanem valamennyi 3,5 tonnánál nagyobb gépjármű ebben a rendszerben fizeti majd az úthasználati díjait. Méghozzá az első évben kilométerenként várhatóan 30-45 forint közötti összeget. Kibúvó pedig nem lesz: a hírek szerint ugyanis az új magyar díjrendszerben csak elektronikusan lehet majd fizetni. Legalábbis a gazdasági tárcánál ma ezt tartanák kívánatosnak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A személygépkocsi-tulajdonosoknak egyelőre nem kell aggódniuk. A legkisebb jármű-kategóriában előreláthatólag 2013-ig nem váltják le a matricás rendszert. Ha viszont az új rendszer őket is eléri, akkor minden nyolcvan kilométernél hosszabb út többe kerül majd, mint most - persze a mai számítások szerint.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


