Nincs mese, a biztosítóknak is kötni kell

Pénzcentrum
2006. augusztus 22. 11:00

Az egészségügyi reform kapcsán sokakban felmerült a kérdés, hogy a nagyobb kockázati faktorokuk miatt (öregedés, betegség) lesz-e olyan biztosító, amely hajlandó velük szerződést kötni.

Az egészségügyi reform kapcsán sokakban felmerült a kérdés, hogy a nagyobb kockázati faktorokuk miatt (öregedés, betegség) lesz-e olyan biztosító, amely hajlandó velük szerződést kötni. A jogi környezet ezt a problémát már a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében megoldotta, úgy, hogy a bitosítás megkötését mindkét fél számára kötelezővé tette. Tehát a biztosító hiába szeretné elkerülni a nagyobb kockázatú ügyfeleket, nem válogathat.

Az autótulajdonos, kampányidőszakban, a hazai biztosítók ajánlatait végigböngészve választhatja ki a neki legmegfelelőbbet, majd ajánlatot tesz a társaságnak, akinek a szerződést meg kell kötnie. Természetesen ebből az következik, hogy egy cég ügyfélportfoliójába magasabb kockázatú szerződések is mejelennek. A biztosítók ez ellen kétféle taktikát alkalmazhatnak. Az egyik ha a biztosítási időszak végén, a társaság és az ügyfél szabályosan, december harmincegyedikével szerződést bontanak. Ekkor a biztosítottnak egy évre mindeképpen más biztosítót kell keresnie, de ha ez az év letelik, nyugodtan visszatérhet előző biztosítójához. A másik megoldás, melyet a társaságok igen szívesen alkalmaznak, az az, hogy plusz szolgáltatásokat tesznek a szerződés mögé és ezzel egy magasabb szintre pozícionálják a terméket, ezáltal egy stabilabb és kockázatmentesebb ügyfélportfolio építhető.

A kiemelten kockázatos ügyfelek biztosításának problémáját az európai uniós tagállamok a hazaitól eltérően oldják meg; egyes országokban ezeket az ügyfeleket minden évben más biztosító vállalja. De előfordul az is, hogy külön intézményt létesítenek, amely természetesen a magasabb díjak ellenében foglalkozik a kiemelten kockázatos ügyfelekkel. Megoldásként még szóba jöhetne, akkár itthon is, hogy több biztosító együtt vállalja fel egy-egy ügyfél kockázatát.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem