Az egészségügyi reform kapcsán sokakban felmerült a kérdés, hogy a nagyobb kockázati faktorokuk miatt (öregedés, betegség) lesz-e olyan biztosító, amely hajlandó velük szerződést kötni.
Az egészségügyi reform kapcsán sokakban felmerült a kérdés, hogy a nagyobb kockázati faktorokuk miatt (öregedés, betegség) lesz-e olyan biztosító, amely hajlandó velük szerződést kötni. A jogi környezet ezt a problémát már a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében megoldotta, úgy, hogy a bitosítás megkötését mindkét fél számára kötelezővé tette. Tehát a biztosító hiába szeretné elkerülni a nagyobb kockázatú ügyfeleket, nem válogathat.
Az autótulajdonos, kampányidőszakban, a hazai biztosítók ajánlatait végigböngészve választhatja ki a neki legmegfelelőbbet, majd ajánlatot tesz a társaságnak, akinek a szerződést meg kell kötnie. Természetesen ebből az következik, hogy egy cég ügyfélportfoliójába magasabb kockázatú szerződések is mejelennek. A biztosítók ez ellen kétféle taktikát alkalmazhatnak. Az egyik ha a biztosítási időszak végén, a társaság és az ügyfél szabályosan, december harmincegyedikével szerződést bontanak. Ekkor a biztosítottnak egy évre mindeképpen más biztosítót kell keresnie, de ha ez az év letelik, nyugodtan visszatérhet előző biztosítójához. A másik megoldás, melyet a társaságok igen szívesen alkalmaznak, az az, hogy plusz szolgáltatásokat tesznek a szerződés mögé és ezzel egy magasabb szintre pozícionálják a terméket, ezáltal egy stabilabb és kockázatmentesebb ügyfélportfolio építhető.
A kiemelten kockázatos ügyfelek biztosításának problémáját az európai uniós tagállamok a hazaitól eltérően oldják meg; egyes országokban ezeket az ügyfeleket minden évben más biztosító vállalja. De előfordul az is, hogy külön intézményt létesítenek, amely természetesen a magasabb díjak ellenében foglalkozik a kiemelten kockázatos ügyfelekkel. Megoldásként még szóba jöhetne, akkár itthon is, hogy több biztosító együtt vállalja fel egy-egy ügyfél kockázatát.
Vigyázz, mit veszel karácsonyra! Komoly veszélybe sodorhatja a légiközlekedést ez a közkedvelt kütyü
A HungaroControl és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közösen hívja fel a fogyasztók figyelmét a felelős vásárlás és használat fontosságára.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








