A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított annak vizsgálatára, hogy az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. (T-Mobile) és a Pannon GSM Távközlési Zrt. autópálya-matrica sms-ben történő vásárlására ösztönző tájékoztatási gyakorlata a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának minősül-e.
A Gazdasági Versenyhivatal (továbbiakban: GVH) egy beérkezett panasz alapján indított eljárást az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (továbbiakban: ÁAK) ellen 2006. június 12-én.
Az eljárás megindítására azért került sor, mert az ÁAK az autópálya-matrica sms-en keresztül történő megvásárlására vonatkozó egyes tájékoztató anyagaiban azt a látszatot kelti, hogy mindössze egy sms elküldése szükséges az autópálya-matrica sms-en keresztül történő megvásárlásához, holott az ún. "pre-paid" ügyfelek esetében szükséges egy külön egyenleg előzetes feltöltése is.
Jelen versenyfelügyeleti eljárás célja annak megállapítása, hogy az ÁAK a fenti magatartással a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított-e. A versenytörvény szerint a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonsága - így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja - tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak. A vállalkozás által használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.
Mivel a vizsgálat kezdetén feltárt tények alapján megállapításra került, hogy az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlására irányuló szolgáltatás népszerűsítésében a Magyar Telekom Nyrt. (továbbiakban: T-Mobile) és a Pannon GSM Távközlési Zrt. (továbbiakban: Pannon) is részt vett, így a versenytörvény alapján ezen vállalkozások is bevonásra kerültek a versenyfelügyeleti eljárásba.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az eljárás alá vont vállalkozás(ok) előzetesen írásban, majd - a versenytanácsi tárgyaláson - szóban reflektálhatnak a GVH által megfogalmazott versenyjogi kifogásokra. A törvényi határidő szerint az eljárás lezárását jelentő döntést a Versenytanácsnak a vizsgálat megindításától számított 90 napon belül kell meghoznia, amely indokolt esetben egy alkalommal 60 nappal meghosszabbítható. A GVH a döntését a lehető legrövidebb időn belül meg kívánja hozni.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








