Nyugat - Európában négy százalékkal estek júniusban az autóeladások. A hazai értékesítés dinamikája is megtört, igaz nálunk még több autót értékesítettek az első félévében, mint 2005 azonos időszakában.
Zuhan Európa
Négy százalékkal estek júniusban a nyugat-európai autóeladások -Így júniusban 1,42 millió személykocsi kelt el a 15 "régi" EU-tagországban, valamint Norvégiában és Svájcban, ugyanakkor a féléves összesítés még mindig 1,3 százalékos emelkedést mutat. A 17 országban így 7,944 millió személyautó talált gazdára.
A júniusi adatok szerint leginkább Portugáliában zuhant az értékesítés (21 900 eladott kocsi), 18,7 százalékkal, majd Olaszország (206 800 darab/-12,6%), Ausztria (30 000/-8,7), Bel-gium (46 150/-6,0), Németország (323 800/-4,6), Nagy-Britannia (219 500/-3,6) és Norvégia (9500/-3,5) következik. A német utáni második legnagyobb forgalmú piac, a francia pedig 223 800 autó eladásával csak 0,2 százalékkal bővült az elmúlt hónapban.
Mi is gyengélkedünk
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint. Az első félévben 97.609 személygépkocsit és terepjárót értékesítettek Magyarországon, ez 3,1 százalékkal több, mint 2005 hasonló időszakában.

Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki értékesítette, összesen 18.717 járművet adott el, 8,8 százalékkal kevesebbet a 2005. évi bázishoz képest. Piaci részesedése így 19,2 százalék, míg 2005 első hat hónapjában még 21,7 százalék volt.
A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró forgalmazó az Opel volt, 10.657 jármű értékesítésével, ami 3,7 százalékos emelkedés a bázishoz viszonyítva. Az Opel piaci részesedése nem változott, az idei I. félévben 10,9 százalék volt.
A harmadik helyen a Ford végzett 9.270 eladott személygépkocsival és terepjáróval, ami 27,9 százalékos növekedés 2005 első hat hónapjához viszonyítva, a piaci részesedése 9,5 százalékra nőtt a 2005 I. félévi 7,7 százalékról.
Az eladásban negyedik 8.493-as darabszámmal a Skoda, majd 8.168-as darabszámmal a Volkswagen, 6.501-es darabszámmal a Toyota következik.
A 3,5 tonna alatti haszonjárművekből 10.786 darab kelt el, ami 17,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva. Legtöbbet, 2.279 darabot a Ford adott el, 27,7 százalékkal többet, mint a bázis időszakban, és ezzel piaci részesedésük 21,1 százalékra nőtt, a 2005. I. félévi 19,5 százalékról.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








