Az első fél évben elhanyagolható mértékben, alig több mint 1400 eladással nőtt a gépjárműpiac. Így személy- és tehergépkocsiból összesen 105 389 kapott rendszámot, viszont az eladásbővülés dinamikája a januári közel 19-ről júniusra 1,4 százalékra esett.
Az új járművek forgalomba helyezési statisztikája azt mutatja, hogy az első hat hónapban csupán kishaszonjárműből adtak el többet, mint az elmúlt év azonos időszakában; személyautóból néggyel, nagyhaszonjárműből azonban 166-tal kevesebb került az utakra - írja a Világgazdaság.
Szakértők már tavaly is hangsúlyozták, a magyar piac gyengébb, mint azt a számok mutatták. Az előző időszak értékesítési mutatói a mesterségesen kedvező hitelfeltételek által forszírozott eladásokból származtak, s ez vissza is ütött, mert sok kispénzű vevő még így is járműve visszaadására kényszerült, e kocsik használtpiacon való megjelenése pedig gyengítette a vadonatúj modellek eladási esélyét.
A személyautó-forgalom az első negyedévben hat, április végéig pedig 5,6 százalékkal haladta meg a bázist - emeli ki Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete elnöke, aki szerint a piacbővülést a választások generálták. Az ugyanis világosan látható volt, hogy bármelyik oldal kerül is kormányra, elkerülhetetlenek a megszorító intézkedések, így a fogyasztók előre hozták vásárlásaikat attól tartva, hogy a gazdasági helyzet reorganizációja nem hagyja érintetlenül a gépkocsipiacot.
Azóta azonban a bemutatótermek látogatottsága szinte nullára csökkent, s ma már csak az megy be, akinek muszáj autót vennie. Pedig a drágulások csak ezután következnek. Igaz, a legtöbb márka már a napokban kiadta a korábbiaknál négy-öt százalékkal magasabb árat tartalmazó listáját, ám a korábbi, alacsonyabb, 250-255 forint/euró kurzuson beérkezett készlet ki-fogytáig az árak emelkedése nemigen érezhető. Elemzők szerint azonban az év végéig akár 10 százalékos is lehet a növekedés. A forint gyengülése, a megszorító csomag hatása (az adóterhek, az energiaárak, a munkaerőköltségek emelkedése) természetesen a szervizköltségeket is növeli.
A fentiek alapján a személygépkocsi-importőrök és a kiskereskedők év végére öt és tíz százalék közé teszik az éves eladásesést, s úgy vélik, a tavalyi 200 ezer személyautóval szemben az idén legfeljebb 180-190 ezer kelhet el.
FRISS HÍREK
Több friss hír
19:04
Erről ne maradj le!
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Ajánlatunk
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.
Utazás legolvasottabb
4
KONFERENCIA
Tovább
EZT OLVASTAD MÁR?

Pénzcentrum | 2025. december 6. 19:19

Pénzcentrum | 2025. december 6. 17:58

Agrárszektor | 2025. december 6. 19:31





