Akciós jogosítványt kínálnak az aluljárókban osztogatott szórólapokon, hirdetéseken és szinte már bárhol egy-egy autósiskola "frappáns" szlogenjével találkozhatunk. Az elmúlt években megcsappanó tanulólétszám és a hatalmas kínálat miatt sokan dömpingárakkal próbálják meg átvenni a hatalmat a konkurencia felett, ez persze gyakran megy a minőség rovására. Egyes piaci szereplők egy kamara létrehozását tartanák megfelelőnek, amely segítségével egy minimálárat meg lehetne határozni, ám a szakma egyelőre képtelen az összefogásra.
Az elmúlt években komoly verseny alakult ki a gépjárművezető-képző iskolák között, számuk ugyanis lényegében nem változott, miközben jelentkezőkből - a demográfiai hullámvölgy következtében - egyre kevesebb van. Ennek következménye lett, hogy sok intézmény irreális 50-60 ezer forint körüli áron is hirdeti tanfolyamait, míg egy jogosítvány reális ára 110-130 000 forint között van.
A tanulók számának visszaesése jelentős, ugyanis míg tíz évvel ezelőtt 136 ezer személy szerzett vezetői engedélyt, addig tavaly ez a szám már csak 114 ezer volt. A szakoktatók száma pedig mitsem változott, jelenleg csaknem hétezer oktatót foglalkoztatnak az iskolák. Egy gyakorlati oktató tiszteletdíja 1100-1300 forint között mozog óránként, ebből a szellemi munka finanszírozása mellett többek között az 50 perces tanóra benzinköltségeire, szervizköltségekre, biztosításokra, az évenkénti vizsgákra is futnia kellene.
Szakemberek szerint a problémák megoldását felülről sohasem segítették, arra hivatkozva, hogy jogkörük pontosan behatárolt. Alulról pedig a szakma képtelen az a összefogásra, amellyel be lehetne vezetni például egy minimálárat vagy létrehozni egy kamarát, amely megfelelően tudja ellenőrizni a szakmát etikai, szakmai és gazdasági szempontból egyaránt. Ezért a diáknak egyenlőre választania kell a minőség és az ár között.
Vigyázz, mit veszel karácsonyra! Komoly veszélybe sodorhatja a légiközlekedést ez a közkedvelt kütyü
A HungaroControl és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közösen hívja fel a fogyasztók figyelmét a felelős vásárlás és használat fontosságára.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








