Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Elképesztő, hogy az elektronikus fizetési módozatok hogyan szaporodnak szinte napról napra: a mobiltelefonos érintésmentes fizetés még alig indult útjára, máris ujjlenyomat- és tenyérerezet-olvasáson alapuló fizetéseket és készpénzfelvételeket tesztelnek. Most egy Ausztrál bank és a Visa rukkolt elő egy újabb érdekes megoldással: az "öltönyös fizetéssel".
Az Ausztrál Heritage bank a Visa PayWave megoldását, egy mobilappot és egy helyi szabócég öltönyét kombinálva fejlesztette ki az öltönnyel kivitelezhető érintésmentes fizetést - írja a Finextra.com. Ennek lényege, hogy a plasztikokban is megtalálható NFC chipet varrnak bele egy öltöny ujjába, amelyet a terminálhoz érintve megtörténik a fizetési tranzakció. A chip egy a banknál vezetett számlához kapcsolódik, így a mobilbanki appon keresztül is ellenőrizhető, hogy a fizetés rendben lezajlott-e.
A bank az alábbi videóban mutatja be, hogyan működik a megoldás.
A technológiai megoldás egyébként nem különösebben bonyolult, az NFC-s chipek szinte bármilyen hétköznapi eszközbe (órába, ékszerbe, matricába) könnyen beépíthetők. Inkább az ötlet számít egyedinek.
A partnerek 12 prototípust gyártottak eddig, melyek közül tizenegyet küldtek el vásárlóknak, egyet pedig a világ egyik legnépszerűbb aukciós oldalára, az ebayre tettek fel. Jelenleg húsz licit megtétele után 292 ausztrál dolláron, azaz körülbelül 61 ezer forinton áll. Még 6 napig lehet az egyedi öltönyre ajánlatot tenni. Igaz, egyelőre még csak Ausztália területén szállítják ki.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








