Egyes országok állampolgárainak, ötéves közösségi média előzményeiket is meg kellene osztaniuk az országba való belépés feltételeként.
Az Európai Bizottság egyszerűsítené a cookie-szabályozást, amely jelenleg számtalan felugró ablakkal terheli a felhasználókat az interneten - tudósított a Politico.
A bürokrácia csökkentése érdekében az Európai Bizottság szeretné megszüntetni az egyik legbosszantóbb szabályozását: a 2009-es technológiai előírást, amely elárasztotta az online világot a cookie-k elfogadását kérő felugró ablakokkal.
A cookie-k az internet alapvető elemei, amelyek lehetővé teszik a weboldal üzemeltetői számára, hogy információkat gyűjtsenek a látogatókról – a bejelentkezési adatoktól kezdve a vásárlási szokásokig és a potenciális hirdetési érdeklődésig.
Az európai szabályozók 2009-ben módosították az e-Privacy irányelvet, előírva a weboldalaknak, hogy a felhasználók beleegyezését kérjék a cookie-k használata előtt, kivéve, ha azok "feltétlenül szükségesek" a szolgáltatás nyújtásához. 2025-re az internet megtelt olyan beleegyezési ablakokkal, amelyeket a felhasználók már gondolkodás nélkül rákattintanak.
„A túl sok hozzájáruláskérés alapvetően megöli a hozzájárulást. Az emberek hozzászoktak ahhoz, hogy mindenhez hozzájárulnak, ezért lehet, hogy nem olvassák el a dolgokat olyan részletesen, és ha a hozzájárulás az alapértelmezett mindenhez, akkor a felhasználók már nem ugyanúgy érzékelik ezeket” – nyilatkozta Peter Craddock, a Keller and Heckman adatvédelmi jogásza.
A cookie-technológia most az EU végrehajtó szerve elé került a technológiai szabályozás egyszerűsítése érdekében. A tisztviselők decemberben egy átfogó javaslatot kívánnak előterjeszteni, amely megszüntetné a digitális vállalatok terheit. Hétfőn találkozót tartottak a technológiai iparággal a cookie-k és a beleegyezési ablakok kezeléséről.
A Bizottság fontolgatja a szabályok olyan módosítását, hogy több kivételt tartalmazzon, vagy biztosítsa, hogy a felhasználók egyszer állíthassák be a cookie-preferenciáikat (például a böngésző beállításaiban), nem pedig minden egyes weboldal meglátogatásakor.
Az EU-tagállamok hasonló ötleteket vetettek fel. Dánia májusban javasolta, hogy töröljék a beleegyezési ablakokat a "technikailag szükséges funkciókhoz" vagy az "egyszerű statisztikákhoz" adatokat gyűjtő cookie-k esetében, mivel ezek "ártalmatlanok", szemben a marketing, hirdetés vagy harmadik felekkel való adatmegosztás céljából használt cookie-kkal.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az iparág eközben azt javasolta, hogy a cookie-szabályokat építsék be az EU általános adatvédelmi rendeletébe (GDPR). Az e-Privacy irányelv szigorú beleegyezési követelményeket tartalmaz, míg a GDPR "kockázatalapú megközelítést" alkalmaz, lehetővé téve a vállalatok számára, hogy az adatfeldolgozással járó kockázat szintjéhez igazítsák adatvédelmi intézkedéseiket.
A cookie-szabályok reformja éles lobbicsatát vetít előre Brüsszelben az iparág és az adatvédelmi közösség között. A korábbi kísérletek a cookie-törvény reformjára félbemaradtak, mivel az EU intézményei nem tudtak kompromisszumot találni a terjedelmes javaslatra, amely mindent lefedett az online hirdetésektől a nemzetbiztonságig.
Franck Thomas, a hirdetők IAB Europe lobbiszervezetének politikai igazgatója szerint az e-Privacy irányelv "nagyon merev" hozzáállást képvisel a beleegyezéssel kapcsolatban, és a szabályok egyszerűsíthetők lennének a cookie-szabályozás GDPR-ba történő áthelyezésével, amely rugalmasabb, kockázatalapú megközelítést alkalmaz.
Az adatvédelmi aktivisták azonban ellenzik a cookie-beleegyezés lazítását, mivel attól tartanak, hogy a cookie-kat célzott hirdetésekre használnák. "A cookie-kra összpontosítani olyan, mintha a Titanicon rendezgetnénk a nyugágyakat, miközben a hajó a megfigyelésen alapuló hirdetés" – mondta Itxaso Domínguez de Olazábal, az European Digital Rights politikai tanácsadója.
A vita várhatóan jövőre újra fellángol, amikor a Bizottság be kívánja mutatni a hirdetésekre összpontosító Digital Fairness Act jogszabályt, amely a fogyasztók online védelmét szolgálná, többek között a manipulatív dizájnnal vagy tisztességtelen személyre szabással szemben.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








