Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
Rekordösszegű, 1,2 milliárd eurós bírságot kapott a Meta hétfőn. A vállalatot felszólították, hogy ne továbbítsa a Facebook európai felhasználóitól gyűjtött adatokat az Egyesült Államokba, mivel ezzel a közösségi médiavállalat megsérti az Európai Unió adatvédelmi szabályait.
Az ír adatvédelmi bizottság (DPC) által bejelentett büntetés az egyik legsúlyosabb lehet az elmúlt öt évben, amióta az Európai Unió hatályba léptette az általános adatvédelmi rendeletként (GDPR) ismert, mérföldkőnek számító adatvédelmi törvényt. A jelenlegi összeg a korábbi uniós rekordot jelentő 746 millió eurós EU-s adatvédelmi bírságot is bőven túlszárnyalja. A szabályozók szerint a vállalat nem tett eleget az EU legfelsőbb bírósága által előírt 2020-as határozatnak, amely szerint az Atlanti-óceánon át szállított adatok nem kaptak kellő védelmet az amerikai kémügynökségektől - írta meg a New York Times.
A DPC határozata szerint a Facebooknak öt hónapos átmeneti időszakot adnak, hogy "felfüggessze a személyes adatoknak az Egyesült Államokba irányuló jövőbeli továbbítását", valamint hat hónapot adnak arra, hogy a Meta megszüntesse az európai polgárok személyes adatainak jogellenes feldolgozását és tárolását az Egyesült Államokban.
A hétfőn bejelentett döntés csak a Facebookra vonatkozik, az Instagramra és a WhatsAppra - amelyek szintén a Meta tulajdonában vannak - nem. A Meta közölte, hogy fellebbezni fog a döntés ellen, és hogy nem lesz azonnali fennakadás a Facebook szolgáltatásában az Európai Unióban.
Több lépés van még hátra, mielőtt a vállalatnak el kell zárnia a Facebook-felhasználók adatait Európában - az információk között lehetnek fotók, baráti kapcsolatok, közvetlen üzenetek és a hirdetések célzott célzásához gyűjtött adatok. A döntés legalább öt hónapos türelmi időt biztosít a Meta számára a megfelelésre. A vállalat fellebbezése pedig egy potenciálisan hosszadalmas jogi eljárást indít el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








