Hogyan lehet ekkora különbség abban, mennyit költ egy ország a gyerekekre? Vajon miért szerepel Magyarország a középmezőnyben? Mutatjuk!
Új "drogra" függött rá milliónyi magyar: sokan észre sem veszik, önként sétálnak be a csapdába
Ma már szinte mindenkinek van legalább egy közösségi média profilja – sokaknak pedig akár hét is. A CHART by Pénzcentrum friss epizódja bemutatja, hogyan váltak ezek a platformok a mindennapi élet szerves részévé. Kiderül az is, mire használjuk őket a legtöbbet, és miért nem csak szórakozásról van szó.
Ma már elképzelhetetlen az élet közösségi média nélkül, pedig alig három évtizede még nem is létezett. A Facebook, a YouTube, az Instagram vagy a TikTok mára nemcsak szórakozási felületté váltak, hanem globális kommunikációs terekké is, amelyek formálják a társadalmi kapcsolatainkat, vásárlási szokásainkat és információfogyasztásunkat. A CHART by Pénzcentrum legfrissebb epizódjában azt vizsgáljuk meg, hogyan jutottunk el idáig – és mire használják ma leginkább az emberek ezeket a platformokat.
Egy átlagos internetező jelenleg világszinten hét különböző közösségi média platformra regisztrált. Bár nem mindegyiket használja aktívan, ez is jól mutatja, mennyire beépült a digitális élet a hétköznapjainkba. A CHART by Pénzcentrum elemzése szerint az emberek naponta átlagosan több mint 2,5 órát töltenek közösségi médiával. Ez az idő nemcsak kikapcsolódásra megy el: sokan tanulásra, munkára, kapcsolattartásra és hírfogyasztásra is használják a különböző felületeket. Magyarországon ez az idő napi két óra körül alakul – ezzel a középmezőnyben vagyunk globálisan.
A különböző platformok szerepe mára jelentősen eltér egymástól. A Facebook továbbra is a legelterjedtebb közösségi oldal, különösen az idősebb korosztály körében, és sokak számára elsődleges hírforrásként szolgál. A YouTube a legnagyobb videómegosztóként nemcsak szórakoztat, hanem oktatási és információs funkciót is betölt. Az Instagram elsősorban vizuális tartalmakra és influencerekre épül, míg a TikTok rövid videóival a fiatalabb generációkat szólítja meg, és a leggyorsabban növekvő platformként tartják számon világszerte.
És hogy konkrétan mire használjuk a közösségi médiát? Egyre inkább univerzális eszközként szolgál: kapcsolattartásra, hírfogyasztásra, de gazdasági célokra – például hirdetésre vagy online kereskedelemre – is. A hatása pedig már messze túlmutat az online tér határain: alakítja a gondolkodásunkat, szokásainkat és döntéseinket is. Nem véletlenül merült már fel, hogy a kiskorúaknál korlátozni kell a hozzáférést, részben emiatt tiltották ki a mobilokat az iskolákból Magyarországon.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Meglepő adatok a CHART by Pénzcentrum friss epizódjaiban!
Ha érdekel, miről mesélnek a számok, iratkozzatok fel a Pénzcentrum YouTube csatornájára. A CHART by Pénzcentrum hetente többször - hétfőn, szerdán és pénteken - friss adatokkal, érdekes témákkal, és olyan nézőpontokkal jön, amik segítenek jobban átlátni, hogyan változik a világ körülöttünk, és benne mi magunk is.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








