13 °C Budapest
Underwater view of Great White Shark (Carcharodon Carcharias), North Neptune Island, South Australia

„Ennek egy baja van, hogy nem én találtam ki!” – elirigyelte a Cápa az év ötletét

2025. április 27. 21:57

A Cápák között legújabb epizódjában ismét izgalmas vállalkozói történetek bontakoztak ki. A bemutatott ötletek között szerepelt egy egyedi márkázási platform, egy innovatív rágógumi, amely segíthet az édesség utáni vágy csökkentésében, egy Romániában már sikeres egészségügyi termékcsalád, valamint egy praktikus, újragondolt teakeverék. A befektetők ezúttal is alaposan megvizsgálták az üzleti modelleket, a piacokat és a vállalkozók motivációit, mielőtt döntést hoztak volna. Az epizód során több érdekes vita és stratégiai egyeztetés is zajlott, amelyek rávilágítottak a befektetési döntések komplexitására

Hudák Tibor balatonboglári vállalkozó cége a Collabri marchandise termékek gyártásával foglalkozik, hogy bárkinek lehessen egyedi, logózott terméke, hiszen néhány kattintás után saját webshopot építhetnek. A vállalkozásnak a növekedéshez tőkére van szüksége, Tibor 25 millió forintnyi befektetésért érkezett, 10 százalékot ajánlott fel.

Mint kiderült, a cége 80 százalékát tulajdonolja, hiszen egy közösségi befektetéssel 50 millió forint gyűlt már össze, így tulajdonképpen rengeteg tulajdonostársa van. A tavalyi évben 70 millió forint árbevétel mellett 20-25 százalékos profitra tudott szert tenni. A termék 2 ezer forintért készül, 6 ezerért adja tovább, de annyiért értékesíti a megrendelő, amennyiért akarja, akár 3-4 ezer forint haszonnal is.

Kis vita alakult ki a Cápák között, hogy a 2 ezer forintos pólót, ha 6 ezerért árulja Tibor, vajon kapzsi-e, vagy csak élelmes, de István rögtön megvédte: szerinte a 20 százalékos profit nem azt mutatja, hogy kapzsi lenne. Balogh Petya szerint egy viszonylag telített piacról van szó, sokan csinálnak ilyen terméket. Nem láttak fantáziát benne, a cégértéket is kifogásolták, egy Cápa sem fektetett be.

Cukorleszoktatás tudományos módszerekkel

Dr. Fodor Alissa szakgyógyszerész egy lelkes, de kezdő vállalkozó, így egy tapasztalt partnerre van leginkább szüksége. Egy új, innovatív készítmény forgalmazásához keresett társat: az általa forgalmazott rágógumi eléri, hogy az édességfogyasztás élvezeti értéke lecsökkenjen, így kevesebbet akar nassolni az ember.

Már nyolc gyógyszertárban elérhető a termék, és saját webshopja is van. Célja, hogy 2025 végére legyen 200 partnere és eladjon 20 ezer doboz rágót, amihez 8 millió forintot kért 30 százalékért cserébe.  A befektetők ki is próbálták a terméket és Ilonán kívül mindenkinél bevált: nem érezték az eléjük tett sütemények édes ízét.

Mint kiderült, 500 forintért jutott hozzá egy levél rágóhoz Alissa, de ehhez 24 ezer dobozzal le kellett gyártatnia. A javasolt fogyasztói ár 2690 forinttól kezdődik, így haszon lenne rajta, de a Cápák kételkedtek, hogy van-e ennek itthon valós piaca. Ők is látták, hogy van rajta profit, de közel sem annyi, mint amennyire a vállalkozó számít. Szerintük óriási marketingmunka kell, ahhoz, hogy ez a termék sokakhoz elérjen, amit nem vállaltak.

A román csoda

Dr. Bálint József orvos és egyetemi oktató családi vállalkozását hozta el a Cápáknak, amely Romániában már egy működő, sikeres biznisz. A visszér problémája sokkal, de sokkal több embert érint, mint azt gondolnánk, terméke, a Dr. Bálint ennek a problémának a kezeléséhez nyújt segítséget. Ezek nővényi kivonatokat, ásványi anyagokat, vitaminokat tartalmazó étrendkiegészítők, funkcionális kozmetikumok, amelyeket saját receptjei alapján gyártat. Romániában már 700 ezer euró, azaz 280 millió forintnyi forgalmat generált, most 150 ezer eurót, 60 millió forintot kért és 5 százalékot ajánlott fel a már működő, profitábilis anyacégből.

Mint kiderült, Dr. Bálint Romániában igazi tévésztár, heti négyszer szerepel saját félórás műsorában, ahol egy-egy egészségügyi problémát járnak körül, így igazán hiteles szakértő, akinek ezért jól is mennek a termékei.

Bojinka Miklós elolvasva a termékben található összetevők arányát, keveselte azt, így megkérdőjelezte annak hatékonyságát. Balogh Leventét inkább az üzleti része érdekelte: mint kiderült a termékeken a profit 2024-ben 150 ezer euró, 60 millió forint volt. Szerinte korai még a magyar piacra lépnie, a románt sem maxolta még ki.  Balogh Petya túlzásnak érezte a cégértékelést, hiszen az éppen egy csökkenő pályán van, visszaestek az eladásaik tavaly, ezért nem látta ebben a helyét, kiszállt.  Lakatos István szerint a román csoda itthon megismételhető,

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Hogy te Magyarországon legalább annyira sikeres legyél, mint Romániában, ahhoz az kellene, hogy itthon is heti négyszer benne legyél a tévében, hiszen ez volt a te fő marketinged. Ezt nem tartom valószínűnek, hogy meg tudnád oldani.

Orbók Ilona szerint is túl van árazva a cég, adott egy ajánlatot, amivel ő komfortos: szerinte 600 ezer eurót ér a cég, a 150 ezret felajánlotta, de 25 százalékos részesedésért, méghozzá úgy, hogy egyszerre csak 5 milliót adna, a többit pedig benne hagyná a cégben, azaz nem venne ki osztalékot. Ezt a vállalkozó nem fogadta el, hiszen szerinte ezt a bank neki sokkal olcsóbban adná oda.

A szexi tea sikert aratott

Süveges Attila egyik terméke már egy ideje a piacon van, bizonyított, de most egy új brandet építene fel a Cápákkal. A Mixtea sokkal praktikusabb, mint a hagyományos filteres változat, 12 ízben gyártják, és már háromszoros Magyar Brands díjas. Elsősorban webshopon keresztül értékesít, évente 25-30 ezer csomaggal, ám elképzelése szerint a kiskereskedelmi piacon is lenne helye.

5 millió forintot kért az új közös projekthez, amiért 20 százalékot ajánlott fel. Mint kiderült, az árbevétele 2024-ben 70 millió forint volt, 15 százalékos haszon mellett.

Alapvetően tetszett az ajánlat a Cápáknak, korrekt feltételekkel jött szerintük a vállalkozó, aki hiteles is. Mivel Balogh Petya úgy látta, alapvetően a kiskereskedelmi kapcsolatokért érkezett, nem rá van szüksége, kiszállt, majd Balogh Leventére nézett. Aki így reagált:

Ennek egy baja van, hogy nem én találtam ki. Ez így ahogy van, jó.

Lakatos István adott egy fél ajánlatot, 2,5 millióért cserébe 20 százalékot kért, abban az esetben, ha bevesz még egy Cápát ugyanilyen feltételek mellett. Balogh Levente nem szeretett volna 40 százalékot elvenni, főleg mivel azt Attila a gyerekeire akarja majd hagyni. Kevesebb pénzt adott volna, de kisebb részesedéssel is beérte volna: 3-3 millió forintot ajánlottak fel 15-15 százalékért, ezt az ajánlatot a vállalkozó elfogadta.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum KVÍZ - Teszteld a tudásod!
Naponta friss kvíz kérdések; tudáspróba; tesztek felnőtteknek.
Most nem