Moszkva jelezte, hogy nyitott az ukrajnai konfliktus rendezéséről szóló párbeszédre Emmanuel Macron francia államfővel.
Lehangoló látlelet a magyar társadalomról: tényleg Európa legelégedetlenebb népe lennénk?
Kiderült, mennyire elégedetlen nép a magyar: az Eurostat szerint a lakosság harmada nem volt megelégedve a helyzetével. Ezzel pedig Európában a negyedik helyre kerültünk az elégedetlenségi ranglistán. Boldogság tekintetében pedig a lista második felében tanyázik az ország.
A magyar volt a negyedik legelégedetlen nép Európában az Eurostat 2018-as adatai szerint: a 16 éven felüli honfitársaink majdnem harmada mondta azt, hogy nem elégedett a helyzetével, 56,6 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy közepesen elégedett és mindösszesen 13,1 százalék mondta azt, hogy teljesen elégedett a dolgai alakulásával.
Nálunk abban az évben csak a bolgárok, a horvátok és a litvánok voltak kevésbé elégedettek az életükkel. Bulgáriában például az emberek több mint fele alacsonyra mondta ezt az értéket. A vizsgált országok között az írek állnak az élen, ott 45 százalék mondta azt, hogy teljesen rendben van minden, de a finnek és a dánok is igencsak meg vannak elégedve az életükkel.
A térségben elégedetlenség tekintetében a szlovákok következnek utánunk (25,3%), aztán Szlovénia (17,7%) Romániában pedig már egyenesen az uniós átlag alatt van a legkevésbé elégedett népesség aránya, 15,3 százalékon állnak. Nem nagy meglepetés, hogy a környező országok közül az osztrákoknál van arányaiban a legkevesebb elégedetlen ember (9,6%).
Boldogságban jobban állunk
Az uniós statisztikai hivatal azt is megkérdezte az emberektől, hogy az elmúlt négy hétben milyen gyakran érezték magukat boldognak. A magyarok mindössze 1,8 százaléka mondta azt, hogy egyszer sem volt boldog, 12 százalék pedig ritkán érzett így.
A legnagyobb táborba azok tatoznak (48,1%), akik az idő nagy részében boldogok voltak, 28 százalék pedig a kérdésre a "néha" választ jelölte meg. 9,7 százalék pedig azt mondta, hogy az elmúlt 4 hétben mindig boldog volt.
Az országok közötti összevetésben Magyarország a mindig boldogok tekintetében a lista második felében tanyázik. A spanyoloknál 28,5 százalék mondta azt, hogy a megelőző egy hónapban mindig boldog volt, de Izlandon is 27,6 százaléknyian éreztek így, Írország a harmadik 17,4 százalékkal.
A lista másik végén Lettország áll, ahol a lakosság 4,1 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt hónapban mindig boldog volt. De Romániában is 5 százalék alatti ez az arány, Horvátországban pedig épphogy átlépte az 5 százalékot. Ugyanakkor a környező országok közül Szlovéniában, Ausztriában és Lengyelországban is több volt a "mindig boldog" lakos.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Év elején egyébként az Ipsos is készített a témában egy felmérést,
amelyben a harmadik legboldogtalanabb ország Magyarország lett.
Akkor kiderült, hogy a megkérdezettek hajszálnyival több mint fele, 51 százaléka érzi csak boldognak magát, a lakosság 13 százaléka viszont kifejezetten boldogtalan az országban. A legszomorúbbak ezen kívül Törökországban (18 százalék) és Argentínában (14 százalék) élnek. Mint kiderült, egyébként, a magyarok számára a gyerekvállalás a globális átlagnál előrébb helyezkedik el, és a boldogság szempontjából fontos a természetben eltöltött idő is.
Itt a Pénzcentrum Nagy Boldogságfelmérése!
Alig heverte ki a világ a pandémiát, februárban máris kitört az orosz-ukrán háború a szomszédunkban, emelkednek a vállalkozások és a háztartások energiaköltségei, nem mellesleg évtizedes rekordokat döntöget az infláció Magyarországon, egyes élelmiszerek pedig Európán belül nálunk emelkednek a legyorsabban. Egy ilyen mozgalmas, kiszámíthatatlan év végén kíváncsiak vagyunk hogy érzik magukat a magyarok, mi befolyásolja leginkább azt, hogy boldogok-e. Most elsősorban egy általános elégedettségi szintet értünk a fogalom alatt, kérdéseinkkel igyekeztünk lefedni egy átlagos élet minden szegmensét: munka, magánélet, közélethez való viszony. A tavalyi év után idén is felmérjük, boldog nép-e a magyar. Ha van 5 perced, és segítenéd a munkánkat, töltsd ki!
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








