Ez a legnagyobb baj az ügyfélszolgálatokkal: nem is az elpazarolt idő a legfájóbb
Az idő már nem a fő tényező az ügyfél-elégedettség szempontjából.
Az idő már nem a fő tényező az ügyfél-elégedettség szempontjából.
A pénz valóban nem boldogít? Holland kutatók meglepő felfedezést tettek azzal kapcsolatban, mitől elégedettek életükkel a milliomosok.
Vélhetően a legtöbbünknek okozott már gondot, hogy az Aldi és a Lidl kasszásai villámsebességgel szkennelték be a szalagról a termékeket, mi pedig alig tudtuk tartani az iramot.
Kiderült, a fővárosiak egy fikarcnyit sem boldogabbak, mint a Szabolcs-Szatmár-Bereg, vagy a Hajdú-Bihar Megyében élők.
Bár úgy érezhetjük, hogy borzalmas évet zártunk, nem mindenki látja így. A felnőtt lakosság negyede számára volt boldog és sikeres év a 2021-es.
Nagyon messze vagyunk Ausztriától.
Egyre jobb a helyzet?
De talán lassan javul a helyzet.
11 év leforgása alatt Magyarországon durván kevesebb lett azon állampolgárok aránya, akik elégedettek lennének a hazai oktatás színvonalával. Mindez ráadásul 2018-ra odáig fajult, hogy a 35 OECD országból a 3. legelégedetlenebbek lettünk. Ráadásul 2007-hez képest nálunk csökkent a 2. legtöbbel az elégedettek aránya. Így történhetett meg az, hogy míg 2007-ben az OECD átlagtól csupán 8 százalékkal voltunk lemaradva, addig 2018-ra a különbség 18 százalékra nőtt.
Ősz folyamán is magasan állt a hazai munkavállalók állásuk iránt érzett bizalma, túlnyomó többségük szerint még sokáig fennmarad a munkahelyük, valamint a pozíciójuk, amelyben dolgoznak. Megugrott ugyanakkor azok aránya, akik önszántukból váltanának új munkát. Az egy évvel korábban mért adatokhoz képest több fontos részmutató is stabilitásról árulkodik - derült ki egy friss kutatásból.
Egy elszomorító európai felmérés szerint, mi, magyarok egy 10-es skálán csupán 5,5-en vagyunk elégedettek az anyagi helyzetünkkel, és pusztán 6,5-en összességében az életünkkel. Mind a két adat az EU sereghajtóihoz sorol bennünket, óriási mértékben vagyunk például elmaradva az osztrákoktól, de még az átlagos román állampolgár is jobban érzi magát a bőrében és elégedettebb a pénzügyi helyzetével, mint egy magyar.
A vállalatok számára jelenleg az egyik legnagyobb feladat a munkaerőhiányból fakadó helyzet kezelése, a megfelelően képzett munkavállalók felkutatása és megtartása. Ehhez motiváló környezetet kell biztosítani, úgy, hogy közben a termelékenység javuljon, és a meglévő munkavállalók se égjenek ki. A feladat komoly: a Deloitte friss felmérésében résztvevő válaszadóknak mindössze 49 százaléka vélte úgy, hogy szervezetük munkatársai elégedettek a munkakörükkel.
A magyar dolgozók számára a munka és magánélet egyensúlya, valamint a kollégákkal való jó kapcsolat után a munka elismertsége a legfontosabb egy új munkahely kiválasztásánál - derült ki egy friss kutatásból.
Valami nagyon elromolhatott.
Inkább fizetnének, csak javuljon a helyzet.
Azért a legtöbbünknek nincs miért panaszkodni.
Ötödével csökkent az elégedettségi mutató.