Csalók a Gondosóra nevével visszaélve megtévesztő e-mail üzenetekkel próbálták rávenni a címzetteket.
Európai uniós viszonylatban Magyarországon igencsak sokan aktívak az online közösségi terekben. A 16-74 éves korosztályban az ötödik "legfüggőbbek" vagyunk, de az időseink, azaz 65-74 éves korosztályban is kiemelkedő a jelenlétünk az online terekben.
A 16-74 éves EU lakosság 54 százaléka használt valamilyen közösségi oldalt 2019-ben. Ez az arány 18 százalékkal magasabb, mint az első méréskor 2011-ben - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. A felmérés közösségi hálózati részvételnek tekint olyan tevékenységeket, mint például egy felhasználói profil létrehozása, üzenetek küldése ezeken a felületeken vagy bármilyen egyéb hozzájárulást a közösségi hálózatokban.
Az Európai Unióban messze a dánok a legnagyobb közösségi oldal bűvölők, ott a felmérésben szereplő korosztályból több mint 80 százaléknyian (!) aktív felhasználói a közösségi oldalaknak, de szintén magasak az arányszámok Belgiumban (76%), Cipruson (71%), illetve Svédországban (71%) és Máltán (71%) is.
Na, de azért van még egy ország, ami éppen csak a 70 százalék alatt maradt, ez pedig Magyarország. Ahogy a statisztikából kiolvasható, hazánkban majd minden 7. 16-74 éves ember tevékenykedett valamit, valamilyen közösségi oldalon 2019-ben, a megkérdezésük előtti 3 hónapban.
A magyar eredmény egyébként 15 százalékkal van az EU-átlag fölött, ami 54 százalékos. Érdekes, hogy ezalatt 6 ország is található, az pedig talán még érdekesebb, hogy Olaszország és Franciaország messze a lista végén kullog a maga 42 százalékával. Tehát míg az említett korosztályból Dániában 10-ből 8 ember aktív kapcsolatban van a közösségi online felületeken, addig Franciaországban, illetve Olaszországban ez csak 10-ből 4 emberről mondható el.
Nézd meg a neten, mama!
A statisztikákból kiderült az is, hogy a 16-24 éveseknél miként alakult a helyzet. Itt értelemszerűen jóval magasabbak az arányok, egészen pontosan 17 EU-s országban 90 százalék vagy afölötti az arány. - Magyarországon 93 - De azért Olaszországban és Franciaországban 80 százalék alatt vannak a számok, egészen pontosan 74 és 73.
A fiatal felnőttek mellett természetesen az idős korosztályra is külön mértek a statisztikai hivatal emberei, ebből pedig az derült ki, hogy a 65-74 éves korosztály majd 20 százaléka, egészen pontosan 18 százaléka használ valamilyen közösségi oldalt. Azaz csaknem minden ötödik idős ember.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nem meglepő módon az idősek körében, akárcsak a 16-74 éves korosztályban, a dánok végeztek az élen, ott az idősek 56 százaléka aktív online közösségi felhasználó. De magasak az arányszámok Belgiumban és Hollandiában is. Más országokhoz képest Magyarország sem szerepelt rosszul, ami az időskori, online közösségi tevékenységet illeti. Hazánkban a 65-74 éves emberek
Ez 8 százalékkal van az EU-s átlag fölött, és azt jelenti, hogy minden 4. idős honfitársunk valószínűleg fenn van valamelyik online közösségi felületen. Ezzel egyébként az EU-ban holtversenyben a máltaiakkal a 7. helyen végeztünk a teljes listán.
Aminek a végén egyébként Bulgária tanyázik az ottani idősek csupán 9 százaléka aktív valamilyen platformon, de Olaszországban, Görögországban, Csehországban és Horvátországban sem olyan jó a helyzet. Mindegyik országban ugyanis csupán az idősek 12 százaléka aktív online közösségi térben.

Kiadták a riasztást, egyre durvul a kánikula Magyarországon: rettentő meleg lesz ezekben a megyékben
Szinte az egész országra másodfokú, narancs riasztást adtak ki a várható hőség miatt a következő napokra vonatkozóan.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


