30 °C Budapest

Megérkeztek a 21. századba a magyar nyugdíjasok: brutális, mennyien csinálják ezt

2020. július 1. 16:48

Európai uniós viszonylatban Magyarországon igencsak sokan aktívak az online közösségi terekben. A 16-74 éves korosztályban az ötödik "legfüggőbbek" vagyunk, de az időseink, azaz 65-74 éves korosztályban is kiemelkedő a jelenlétünk az online terekben.

A 16-74 éves EU lakosság 54 százaléka használt valamilyen közösségi oldalt 2019-ben. Ez az arány 18 százalékkal magasabb, mint az első méréskor 2011-ben - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. A felmérés közösségi hálózati részvételnek tekint olyan tevékenységeket, mint például egy felhasználói profil létrehozása, üzenetek küldése ezeken a felületeken vagy bármilyen egyéb hozzájárulást a közösségi hálózatokban. 

Az Európai Unióban messze a dánok a legnagyobb közösségi oldal bűvölők, ott a felmérésben szereplő korosztályból több mint 80 százaléknyian (!) aktív felhasználói a közösségi oldalaknak, de szintén magasak az arányszámok Belgiumban (76%), Cipruson (71%), illetve Svédországban (71%) és Máltán (71%) is.

Na, de azért van még egy ország, ami éppen csak a 70 százalék alatt maradt, ez pedig Magyarország. Ahogy a statisztikából kiolvasható, hazánkban majd minden 7. 16-74 éves ember tevékenykedett valamit, valamilyen közösségi oldalon 2019-ben, a megkérdezésük előtti 3 hónapban. 

Ezzel az eredménnyel az EU 5. legaktívabb közösségi oldalas nemzete lettünk.

A magyar eredmény egyébként 15 százalékkal van az EU-átlag fölött, ami 54 százalékos. Érdekes, hogy ezalatt 6 ország is található, az pedig talán még érdekesebb, hogy Olaszország és Franciaország messze a lista végén kullog a maga 42 százalékával. Tehát míg az említett korosztályból Dániában 10-ből 8 ember aktív kapcsolatban van a közösségi online felületeken, addig Franciaországban, illetve Olaszországban ez csak 10-ből 4 emberről mondható el. 

Nézd meg a neten, mama!

A statisztikákból kiderült az is, hogy a 16-24 éveseknél miként alakult a helyzet. Itt értelemszerűen jóval magasabbak az arányok, egészen pontosan 17 EU-s országban 90 százalék vagy afölötti az arány. - Magyarországon 93 - De azért Olaszországban és Franciaországban 80 százalék alatt vannak a számok, egészen pontosan 74 és 73. 

A fiatal felnőttek mellett természetesen az idős korosztályra is külön mértek a statisztikai hivatal emberei, ebből pedig az derült ki, hogy a 65-74 éves korosztály majd 20 százaléka, egészen pontosan 18 százaléka használ valamilyen közösségi oldalt. Azaz csaknem minden ötödik idős ember.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Nem meglepő módon az idősek körében, akárcsak a 16-74 éves korosztályban, a dánok végeztek az élen, ott az idősek 56 százaléka aktív online közösségi felhasználó. De magasak az arányszámok Belgiumban és Hollandiában is. Más országokhoz képest Magyarország sem szerepelt rosszul, ami az időskori, online közösségi tevékenységet illeti. Hazánkban a 65-74 éves emberek

26 százaléka használt valamilyen közösségi oldalt a felmérést megelőző 3 hónapban.

Ez 8 százalékkal van az EU-s átlag fölött, és azt jelenti, hogy minden 4. idős honfitársunk valószínűleg fenn van valamelyik online közösségi felületen. Ezzel egyébként az EU-ban holtversenyben a máltaiakkal a 7. helyen végeztünk a teljes listán.

Aminek a végén egyébként Bulgária tanyázik az ottani idősek csupán 9 százaléka aktív valamilyen platformon, de Olaszországban, Görögországban, Csehországban és Horvátországban sem olyan jó a helyzet. Mindegyik országban ugyanis csupán az idősek 12 százaléka aktív online közösségi térben. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 7. szombat
Róbert
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?