Szilveszterkor továbbra sem tiltják be a tűzijátékokat Budapesten, ugyanakkor az idei évben a korábbinál jóval szigorúbb feltételek mellett lehet használni őket.
Az átlagos újépítésű lakás alapterülete 63 négyzetméter a fővárosban, amelyért négyzetméterenként 661 ezer forintot kell kicsengetni - tudta meg a Pénzcentrum a Budapesti Lakáspiaci Riport adataiból. Ennél azonban jóval összetettebb a kép. Mutatjuk a legfontosabb lakáspiaci mutatókat.
A hazai újlakáspiaccal kapcsolatos hírek az elmúlt évekig többnyire a fejlesztések hiányáról, na meg az alacsony keresletről szóltak. Mára azonban ez megváltozott, a fejlesztők egyre aktívabbak, a kereslet óriási és úgy tűnik a következő években is folytatódhat ez a tendencia.
Persze néhány gócponttól (ilyen például Győr, Kecskemét) eltekintve a legnagyobb mozgás ezúttal is a fővárosban van. Budapesten belül pedig rendre a XIII. kerület vezető szerepét emlegetik a szakemberek - felmérések szerint mind a beruházók, mind a vásárlók körében kiemelt célpontnak számít a pesti városrész.
Jól mutatják ezt a Budapesti Lakáspiaci Riport adatai is, amelyre nemrég bukkant a Pénzcentrum. Az Eltinga, az Ecorys és az FHB Index 255 budapesti projektet vizsgált 2016 III. negyedévében. A fővárosi fejlesztésekben pedig több mint 3400 újépítésű lakásról gyűjtöttek adatot az elemzők.
Buda és az V. kerület viszi a prímet
A Budapesti Lakáspiaci Riport nyers adatsorát górcső alá véve a Pénzcentrum megállapította, hogy a fővárosban az átlagos újépítésű lakás
- alapterülete 63 négyzetméter;
- négyzetméterára 661 ezer forint.
Érdemes azonban a várost jóval közelebbről is megvizsgálni, hiszen a lakáspiaci mutatók egészen komoly kilengést is tudnak produkálni. Az például már Buda és Pest viszonylatában is látszik, hogy a Duna árban is komoly vízválasztó.
A kerületi bontás alapján viszont az is kiderül, hogy mégsem egy budai kerület viszi a prímet; az V. ugyanis bő 500 ezer forintot ver rá négyztméterenként az ezüstérmes XII. kerületre. A drágább lokációk közé tartozik még Budán a 2., a 3. és 11. kerület, valamint Pesten a 6-9. kerületek, ahol az egységárak 600 és 900 ezer forint közül mozognak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A XIII., illetve XIV. kerületek némileg lemaradnak a listavezetőktől, itt 500-600 ezer forint közötti négyzetméterárakkal kalkulálhatnak az érdeklőfők. Budapest többi, főként külső kerületében pedig félmilliós egységár alatt is vásárolhatunk, sőt, a városközponttól legtávolabb eső kerületekben már 400 ezer forint alatt is hozzájuthatunk egy négyzetméternyi új építésű lakáshoz.
De érdekes eredményre vezetett a méretkategóriák szerinti elemzés is. Kiderült ugyanis, hogy a lakások méretének növekedésével nem egyenes arányú a fajlagos árak csökkenése. Míg a legkisebb garzonlakásoktól, az egy-másfél szobás lakásokon át, a 2-3 szobás, maximum 80 négyzetméteres lakások felé haladva egyre olcsóbb négyzetméterárakkal találkozhatunk, addig 80 négyzetméter fölött fordul a kocka. Erre persze lehet magyarázat a 10+10-es CSOK is, hiszen a fejlesztők is szeretnének hasznot húzni az ajándékpénzből.
Végül pedig turkáltunk picit a luxuskategóriában is, és őszinték leszünk, leesett az állunk. Nem is az volt a meglepő, hogy a legdrágább projektek egyérteműen az egymillió forintos négyzetméterár felett pörögnek, sőt, némelyik megközelíti a kétmilliót is, hanem az, hogy a fejlesztők megítélése szerint van igény bőven a többszáz milliós lakásokra is. Az összesítés szerint a százmillió feletti kategóriában közel 140 újépítésű ingatlan van Budapesten, míg az 50 milliónál drágább lakások száma meghaladja a 650 darabot.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








