Aki még nem intézte el az év végi befizetést a megtakarítási számlájára, annak nem árt sietnie: már csak néhány munkanap maradt az évből.
Jövő évtől lemond az adóhivatal az alacsony összegű, behajthatatlan tartozásokról - ez az egyik fontos változása az új adótörvénynek. Mutatjuk, milyen engedmények jönnek.
Az adótartozás végrehajtásához való jog elévülési ideje lecsökken 5 évről 4-re. Emellett véglegesen törölni fogják a 10 ezer forint, vagy annál kisebb összegű tartozást behajthatatlanság címen, ha eredménytelen volt az adós bankszámlájára kivetett inkasszó.Behajthatatlanként szintén végleg törölni lehet a 100 ezer forintot meg nem haladó tartozást akkor, ha az eljárás a végrehajtható vagyon hiányában nem lett eredményes. Ezeket a tartozásokról a továbbiakban a NAV nem fog nyilvántartást vezetni.
Az önkormányzatok korábban 10 ezer forintot meghaladó köztartozás miatt már kérhette a NAV-ot, hogy adóként hajtsa be az adóson, ez az összeghatár 50 ezer forintra emelkedik.
Az ingatlant terhelő jelzálognál mellőzheti a NAV az ingatlan végrehajtását, ha a lakás eladásából befolyó összeg nem fedezné a tartozást. Ilyenkor az adózó ingatlanára jelzálog jegyezhető be.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Kevesebb a tartozás
A cégek és magánszemélyek teljes adótartozása egyébként 2246 milliárd forint volt idén az első negyedévben. Ez 14 százalékkal kevesebb, mint 2015 első három hónapjában - akkor 2568 milliárd volt a tartozás.
Az adómorált tekintve egyébként javulását mutatják az adatok a működő gazdálkodók és a magánszemélyek kategóriájában. Erre vélhetően az online pénztárgépek és az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) is ösztönözte az adózókat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








