Az adventi–ünnepi időszak megnövekedett utasforgalmára készülve a MÁV-csoport több vonalon és távolsági autóbuszjáraton is
A felújítandó lakások aránya 2024 eleje óta stabilan 9-10% között mozog országosan, de a vásárlói szándékok mögött régiónként eltérő motivációk húzódnak meg – derül ki a Duna House legfrissebb ingatlanpiaci elemzéséből. Míg Budapesten a tudatos befektetői szemlélet, addig Nyugat-Magyarországon az energiahatékonysági korszerűsítés és a hosszú távú tervezés, Pest vármegyében és Kelet-Magyarországon pedig az árérzékenység és a nagyobb élettér iránti igény határozza meg a keresletet.
Budapesten a felújítandó lakások aránya az év eleje óta átlagosan 8,6%, és szeptemberben is 9% körül alakult. A fővárosi vásárlók egyre tudatosabbak: nem az ár az elsődleges szempont, hanem az, hogy a felújítás révén hosszú távon értékálló otthonhoz jussanak.
„A budapesti vevők nem feltétlenül a legolcsóbb lakásokat keresik, hanem azt, amelyben a felújítás valódi értéknövelési lehetőséget jelent. Ez a szemlélet egyre szélesebb körben jelenik meg a piacon. Bár időszakosan, például nyáron megfigyelhető volt egy rövidebb felfutás a korszerűsítési programok hatására, összességében enyhén csökkenő trend jellemzi a fővárosi adatokat” – mondta Szegő Péter, a Duna House vezető elemzője.
Pest vármegyében a felújítandó lakások aránya átlagosan 9,1%, az utolsó hónapban pedig 8%, ami enyhe csökkenést jelent az év elejéhez képest. Az agglomerációs övezetben a nagyobb élettér és a kedvezőbb árak továbbra is vonzóak, különösen azoknak a családoknak, akik korszerűsíthető házban látnak lehetőséget.
Itt a felújítás gyakran tudatos döntés, nem szükségmegoldás: a vásárlók sok esetben már a vásárláskor terveznek energetikai fejlesztésekkel, mint például napelemmel, hőszivattyúval vagy modernebb szigeteléssel.
Kelet-magyarország: árérzékeny kompromisszum
Kelet-Magyarországon az arány idei átlagban 9% körül alakult, a szeptembert érték 8%. A régióban az alacsonyabb árak és a nagyobb alapterület iránti igény továbbra is meghatározó. A felújítások itt jellemzően funkcionális jellegűek (pl. fűtés-, nyílászáró vagy burkolatcsere), mintsem komplex energetikai korszerűsítések.
A kereslet hullámzása gyakran egybeesik a pályázati időszakokkal: amikor támogatás érhető el, a vásárlási kedv megugrik, majd fokozatosan visszarendeződik.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nyugat-magyarország vezeti a tudatos korszerűsítés trendjét
A legaktívabb régió továbbra is Nyugat-Magyarország, ahol a felújítandó ingatlanok aránya átlagosan 11,6%, az utolsó hónapban pedig 11,7%. A keresletet itt leginkább az energiahatékonysági korszerűsítések és a magasabb jövedelmi szint határozzák meg.
„Az Otthonfelújítási Támogatás, illetve a jellemzően állami ösztönzőkhöz kapcsolódó energiahatékony építkezések, okosotthon-fejlesztések és környezetbarát felújítások érezhető hatással vannak a keresletre. Egyre többen terveznek energiahatékony felújítást már a vásárlás pillanatában, a felújítás így ma már nem az „olcsóságról”, hanem az értékteremtésről szól. A korszerűsítési támogatások ennek megfelelően új szemléletet hoztak a piacra. A vevők befektetésként tekintenek arra, amit korábban csak kiadásnak láttak” – tette hozzá Szegő Péter.
Hogyan értékelik anyagi helyzetüket a magyarok 2025 végén?
Átfogó felmérést indított a Pénzcentrum. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon arról, miként értékelik a magyarok saját pénzügyi helyzetüket, és milyen tényezők befolyásolják anyagi biztonságérzetüket. A felmérés kitér a kiadások fedezetére, az adósságokra és a megtakarításokra is, valamint arra, mennyire érzik stabilnak saját helyzetüket a válaszadók. Köszönjük, ha támogatod a munkánkat egy kitöltéssel!
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








