Ónos szitálás is lehet ma, a hőmérséklet nem növekszik érdemben az ország területének jelentps részén.
A hét második felében már 40 fokos csúcshőmérsékletekkel fog támadni a hőség, ami azoknak fájhat különösen, akik nem rendelkeznek klímaberedezéssel. Nekik szedtünk össze néhány praktikát, amivel elviselhetőbbé tehetőek a mindennapok a kánikulában.
Hétfőtől fokozatosan erősödő hőség várható, a hét második felében akár 40 fokos csúcshőmérséklettel, ami miatt másodfokú hőségriasztást rendeltek el Magyarországon. Sokan nem rendelkeznek klímaberendezéssel – vagy anyagi okokból nem engedhetik meg maguknak, vagy az albérletükbe nem szereltethetnek be készüléket. Számukra különösen fontos, hogy megismerjék azokat az egyszerű, mégis hatékony praktikákat, amelyekkel hűvösebben tarthatják otthonukat a kánikula idején.
Klíma hiányában különösen fontos, hogy passzív módszerekkel óvják otthonuk belső hőmérsékletét és élhetőségét. Az egyik leghatékonyabb módszer a hővédő redőnyök és sötétítő függönyök nappali használata: ezek akár 5–8 °C-os hőmérséklet-csökkenést is eredményezhetnek a helyiségekben.
Este és éjszaka, amikor a kültéri hőmérséklet lecsökken, szellőztessünk ki, hogy a hidegebb levegő bejusson, majd reggelre zárjuk be az ablakokat, redőnyöket, hogy bent maradjon a hűvösebb levegőt. Emellett ajánlott a fölösleges hőforrások – például sütő, mosógép – használatának kerülése a legmelegebb órákban.
Ha van ventilátorunk, használjuk hatékonyan: este egy ablakba kitett ventilátorral toljuk kifelé a meleg levegőt, míg egy másik ablakon beengedhetjük a hűvös levegőt – ez a trükk segít a légcserében. Asztali ventilátorhoz pedig jég vagy hideg vizes palack elé téve fokozhatjuk a hűsítő hatást. Sokat segíthet, például nedves lepedők elhelyezésére az ablaknál vagy ventilátor előtt: az elpárolgó víz a levegőt is lehűti.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A mindennapok is elviselhetőbbé tehetőek néhány praktikus trükkel: hűvös zuhany éjszakára, hideg palack a párnán, érdemes a lakáson belül a hűvösebb helyiségekben, például az árnyékos szobákban tartózkodni, mert itt érezhetően alacsonyabb lehet a hőmérséklet.
Összességében tehát nincs szükség klímára ahhoz, hogy elviselhetők legyen a forró napok: a tartósan sötétített ablakok, éjszakai szellőztetés, ventilátorok ügyes használata, passzív hűtési trükkök és tudatos életmód együtt hatékonyan csökkenthetik a hőérzetet. Ezzel nemcsak kényelmesebbé, de egészségesebbé is tehetjük a hét második felét, amikor a hőség megközelíti a 40 °C-ot.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








